De Speld neemt sportjournalistiek de maat
- Content
- 5 apr 2019 @ 10:01
- Link
- 
  
 Lucas Boon
 redacteur
 BBP Media - MarketingTribune
- MakersJournalistiekContentSport
- 5 apr 2019 @ 10:01
- Lucas Boon
De satirische website lanceert vandaag De Speld Sport. Het nieuwe platform wil lucht blazen in de sportwereld die zichzelf soms iets te serieus neemt. 'Winnen is belangrijker dan meedoen.'
Op de foto: Jochem van den Berg (links, oprichter De Speld) en Jaap van de Venis (hoofdredacteur De Speld Sport), tijdens de lancering in de Johan Cruijff Arena gistermiddag.
Gaat Ireen Wüst in de nadagen van haar carrière nog even goed cashen in Qatar? Hoe lang duurt het nog voordat Raymond van Barneveld zijn loopbaan kan beëindigen met een dubbel? En waarom heeft de VAR de scheiding tussen Wesley en Yolanthe teruggedraaid?
Op De Speld Sport kan de sportliefhebber terecht voor hoofd- en bijzaken op het gebied van voetbal, tennis, wielrennen, schaatsen en darten. Jaap van de Venis, die in 2014 bij De Speld als stagiair begon, is aangesteld als hoofdredacteur van het nieuwe platform. Hij laat weten ernaar uit te kijken om de overvolle wereld van de sportjournalistiek de maat te nemen. 'Winnen is belangrijker dan meedoen.'
Volgers
De Speld Sport heeft in korte tijd een schare van 40.000 volgers op de sociale kanalen opgebouwd. Het platform mikt voornamelijk op de mannelijke doelgroep. Eerder deze week is het eerste partnership met sapmerk Innocent van start gegaan rondom het NK Trefbal.
Ga voor meer informatie naar de website.
Beeld door Leander J. Jansen.
- 
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
Laatste Nieuws
- GPCM feestavond nadert 6 november:... 30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




