De Speld neemt sportjournalistiek de maat

De Speld neemt sportjournalistiek de maat
  • Content
  • 5 apr 2019 @ 10:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersJournalistiekContentSport

De satirische website lanceert vandaag De Speld Sport. Het nieuwe platform wil lucht blazen in de sportwereld die zichzelf soms iets te serieus neemt. 'Winnen is belangrijker dan meedoen.'

Op de foto: Jochem van den Berg (links, oprichter De Speld) en Jaap van de Venis (hoofdredacteur De Speld Sport), tijdens de lancering in de Johan Cruijff Arena gistermiddag.

Gaat Ireen Wüst in de nadagen van haar carrière nog even goed cashen in Qatar? Hoe lang duurt het nog voordat Raymond van Barneveld zijn loopbaan kan beëindigen met een dubbel? En waarom heeft de VAR de scheiding tussen Wesley en Yolanthe teruggedraaid?

Op De Speld Sport kan de sportliefhebber terecht voor hoofd- en bijzaken op het gebied van voetbal, tennis, wielrennen, schaatsen en darten. Jaap van de Venis, die in 2014 bij De Speld als stagiair begon, is aangesteld als hoofdredacteur van het nieuwe platform. Hij laat weten ernaar uit te kijken om de overvolle wereld van de sportjournalistiek de maat te nemen. 'Winnen is belangrijker dan meedoen.'

Volgers

De Speld Sport heeft in korte tijd een schare van 40.000 volgers op de sociale kanalen opgebouwd. Het platform mikt voornamelijk op de mannelijke doelgroep. Eerder deze week is het eerste partnership met sapmerk Innocent van start gegaan rondom het NK Trefbal.

Ga voor meer informatie naar de website.

 

Beeld door Leander J. Jansen.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken