Pepsi Max wil Gen Z aanzetten tot breken met oude gewoontes

  • Content
  • 13 sep 2021 @ 09:48
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Digitaal

Gewoontes zijn van alle leeftijden; zo’n twee derde van Gen Z omschrijft zichzelf als ‘gewoontedier’, zo ook YouTubers Jessie Maya en Sophie Milzink. Pepsi Max daagt Gen Z en de vriendinnen uit om te breken met hun gewoontes met haar ‘Challenge Your Taste’ initiatief.

In de twee YouTube video’s zien we zowel Jessie als Sophie volledig uit hun comfortzone stappen. In de video onthult Sophie dat ook zij soms onzeker is; ze draagt bijvoorbeeld nooit hakken omdat ze zich dan te lang voelt. Ook Jessie Maya wil breken met een gewoonte: ze kookt eigenlijk nooit en wil dat veranderen. De video’s geven een inkijkje in de gewoontes van de YouTubers en inspireren de doelgroep om met hun eigen gewoontes te breken.

Zelf koken
Jessie Maya staat erom bekend niet bepaald een keukenprinses te zijn, negen van de tien keer bestelt zij haar eten. Sophie en Pepsi Max dagen Jessie uit om drie dagen lang alles wat ze eet zelf te maken. Tijdens de challenge maakt Jessie onder andere Pepsi Max chicken en taart, waarbij ze tegen allerlei problemen aanloopt, van het missen van de juiste keukengerei tot het breken van haar nagel.


Hakken
Sophie wordt op haar beurt door Jessie en Pepsi Max uitgedaagd om drie dagen lang alles op hakken te doen, iets wat ze verafschuwt mede door haar lengte. De YouTuber voelt zich niet prettig op hoge hakken, omdat ze zichzelf al lang vindt en niet goed op hakken kan lopen. In de video kunnen we zien hoe Sophie– zelfs met wat tips van onder andere dragqueen Envy Peru – haar nieuwe gewoonte gaat ‘ownen’.

Bekijk hier hoe Jessie Maya en hier Sophie Milzink hun challenge er vanaf brengen.

Uit recentelijk onderzoek blijkt dat maar liefst twee derde van Gen Z zichzelf een gewoontedier noemt en dat 86% probeert hun ‘slechte gewoontes’ te doorbreken. Vooral te veel op je telefoon zitten (66%) en te laat naar bed gaan (61%) worden genoemd als slechte gewoontes. Daarnaast geeft meer dan 44% van de ondervraagden aan meerdere keren per maand eten via een online app te bestellen en het grootste deel ervan ziet dat als een slechte gewoonte.

Deze campagne is uitgevoerd door Kult & Ace in opdracht van PepsiCo.

Kult & Ace
Concept: Melanie Bosveld
Projectmanagement: Mounir El Ghouat
Account direction: Dorien Hoorens
Public relations: Hansje Lathouwers
Productie: Misha Ragas
Videograaf: Jelle Bokelmann





Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken