Charlotte van Dijk sluit aan bij The Content Department
- Content
- 14 sep 2023 @ 10:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaCommunicatie
- 14 sep 2023 @ 10:35
- Peter van Woensel Kooy
Charlotte van Dijk sluit zich als co-founder aan bij The Content Department. Naast oprichters Bob Hardus en Matthijs Tielman maakt zij het kernteam van het content marketing bureau uit Amsterdam compleet.
Van Dijk komt van reclamebureau Wayne Parker Kent en was host van marketingpodcast The Brief.
Van Dijk neemt bij The Content Department de rol van Head of Content op zich. Daarmee is zij eindverantwoordelijk voor de contentproductie en beheert zij de strategie. The Content Department werd opgericht om te voldoen aan de groeiende vraag naar een strategische aanpak om succesvol content in te kunnen zetten in een tijd waarin (generatieve) AI een steeds grotere rol speelt in het marketinglandschap.
Het drietal leerde elkaar kennen bij Wayne Parker Kent, het reclamebureau van Mediahuis. Daar ontwikkelden zij hun content marketingmethode die zorgt voor structureel organisch bereik dat ook zonder mediabudget jarenlang blijft renderen. Content veranderen van een kostenpost in een lange termijn investering is de inzet van The Content Department. Hiervoor biedt het bedrijf een volledige contentafdeling op afstand waar technische realisatie van platformen, formatontwikkeling, contentproductie en distributie kan worden uitbesteed.
Matthijs Tielman: 'Bij WPK hebben Charlotte en ik samen aan grote projecten gewerkt voor Samsung, Henkel en ALDI. Haar kracht is haar drive om projecten op te starten, draaiend te houden én te optimaliseren. Iets wat vaak over meerdere mensen verdeeld wordt. Bij Charlotte tref je dat allemaal in één persoon. En dat is precies wat we nodig hebben nu we snel aan het groeien zijn.'
Bob Hardus: 'Met Charlotte erbij versterken we de basis van The Content Department. Met de komst van AI neemt de slagkracht van content marketing alleen maar toe. Charlotte brengt een hoop kennis en daadkracht mee aan tafel. Wij zijn er nu echt klaar voor om al die mooie kansen die op ons pad komen ten volle te benutten.'
Van Dijk: 'Matthijs, Bob en ik delen dezelfde visie over hoe je content omzet in meetbare resultaten. Toen ik gevraagd werd of ik interesse had om deze visie samen verder te ontwikkelen, stond ik daar gelijk achter. We hebben alle drie een brede kennis in content marketing en specialiseren ons net op een andere discipline. Dat maakt deze samenwerking uniek.'
(PvWK)
Over Charlotte van Dijk
'Na haar master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam werkte Charlotte bij verschillende tech startups in marketing en partnerships, daarnaast leidde ze Facebook’s Developer Circle in Amsterdam en was ze de grondlegger van online magazine Feminien. In 2021 maakte Charlotte de overstap naar de bureauwereld als Head of Content bij Wayne Parker Kent en co-host van marketingpodcast The Brief.'
(bron: TCD)
Over The Content Department
'The Content Department ging in maart 2023 van start met Bob Hardus en Matthijs Tielman. De eerste opdrachtgevers die vertrouwen hebben in de visie en werkwijze van het bureau zijn o.a. Kwantum & Leen Bakker van de Homefashion Group, BB Capital Investments, Bloakes en Eerlijke WOZ.'
(bron: TCD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketingpodcast
- Matthijs Tielma
- WPK
- host
- The Brief
- The Content Department
- Wayne Parker Kent
- AI
- Bob Hardus
- Charlotte van Dijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kerst 2025: Marks and Spencer gaat ook voor reallife, net als...
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad met adembenemende luchtfilm
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Marks and Spencer gaat... 19-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

