[column] Next level content

[column] Next level content
  • Content
  • 12 feb 2020 @ 09:46
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • MakersContent

Echt waar, het staat er. Ik lees een interview op een collega-website: ‘Wij willen merken helpen om hun volgende niveau in content te bereiken. Oftewel next level contentmarketing.’ Laten we eens hardop van gedachten wisselen over dit statement.

Als merk bijvoorbeeld. Ik ben behoorlijk tevreden met de content die over of voor het merk wordt gemaakt. Door medewerkers en bureaus. Ik ben er in het geheel niet van bewust dat mijn content een next level nodig heeft. Want mocht dat zo zijn dan leveren mijn medewerkers en bureaus prestaties die beneden de maat zijn. Als communicatiemedewerker die al dan niet op de marketingafdeling voor het merendeel van zijn tijd belast is met de content voor de website. Hoezo next level, denk ik dan. Waar gaat dat over? Moet het allemaal anders? Als bureau zou ik uitbarsten in een schaterlach als iemand komt vertellen dat ‘ie het beter kan. De zaak naar een hoger plan brengen.

Ik snap dat een nieuwe manager zoekt naar een nieuw begrip en blij is met next level. Als ik dan lees dat de betrokkene zich aangenaam laat verbazen door de digitale hub met specialisten op het gebied van video, audio en performance, dan begrijp ik die tevredenheid over next level. De betrokkene heeft jarenlang onder een grote steen geleefd en heeft geen kennis van de ontwikkelingen die het vak contentmarketing in de voorbije tien jaar heeft doorgemaakt.

‘We hebben een zware strateeg aangenomen en een stevige salesman. We hebben workshops gedaan en ‘gelukkig’ vastgesteld dat het team goed naar een klant kan luisteren. Ons doel is om merken naar hun volgende niveau te brengen.’ Zoveel naïviteit, heerlijk toch. Hier is een partij wakker geworden en probeert nu boven het maaiveld uit te komen door zich aan te passen naar een niveau waar de vele contentmarketingbureaus in ons land al jaren staan. Verbazing alom dus. Ik vermoed dat geen enkele marketeer zit te wachten op een wijsneus die aanklopt met de vraag: mogen wij u content naar een hoger niveau tillen? Wegwezen zou ik zeggen. Nu hoop ik maar voor alle betrokkenen dat dit interview een slip of the pen is.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken