Colgate introduceert nieuwe identiteit
- Design
- 27 nov 2014 @ 09:16
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Visual idPackaging design
- 27 nov 2014 @ 09:16
- Redactie MarketingTribune
Tandpastamerk Colgate komt met een nieuwe internationale visual id. Het logo is opgefrist en een rood lint doet zijn intrede in de verpakkingen en reclame-uitingen. Daarnaast is er een nieuw lettertype ontworpen.
Logo meer naar voren gehaald
De nieuwe visual id is ontworpen door het New Yorkse bureau The Partners. Het nieuwe lettertype, genaamd Colgate Ready, is ontworpen door bureau Fontsmith. Oprichter en creative director van Fontsmith Jason Smith zegt: “Colgate heeft zoveel verschillende producten, die elk een andere identiteit hebben. Het logo was nooit zo opvallend aanwezig, daarom hebben we het lettertype en het rode lint gebruikt om de relatie tussen de producten en het bedrijf wat meer in overeenstemming te brengen, en de naam Colgate sterker naar voren te brengen.”
Lettertype in verschillende varianten
Het lettertype zal internationaal gebruikt worden. Er zijn verschillende varianten, waaronder het Cyrillische en Thaise schrift. Ook zijn er drie verschillende dikten: light, regular en bold, elk eveneens met een cursieve variant. De dikten moeten aansluiten bij de verschillende markten waarop Colgate werkzaam is. Het dunne lettertype is bedoeld voor de cosmeticamarkt, de dikkere lettertypes zijn voor gebitsproducten voor particulieren en voor medisch gebruik.
Menselijk en klinisch
“We wilden eenheid creëren over de hele wereld,” zegt Smith. “Dat was een uitdaging. Het lettertype was daarbij cruciaal. We zochten een font dat menselijk, maar ook klinisch oogt.” Het moest goed aansluiten bij het sterke contrast tussen rood en wit dat Colgate kenmerkt.
Het nieuwe ontwerp van Colgate wordt geleidelijk aan internationaal geïntroduceerd. Uiteindelijk zal het te zien zijn in alle verpakkingen, in print- en televisiereclames en op de website van het merk.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management