De Dorset restyling - meer moois of too much?

De Dorset restyling - meer moois of too much?
  • Design
  • 28 jan 2015 @ 08:00
  • 18725 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designFoodBranding

Wie een scherp oog voor design heeft, zal het in de supermarkt zijn opgevallen: de trendsettende en alom geprezen look van Dorset Cereals is vernieuwd. Dorset’s eenvoudige stijl is sinds kort verruild voor een voller geïllustreerde verpakking. Wordt het design hiermee nog beter of dwaalt Dorset juist af van zijn succesrecept?

Muesli, granola en havermout: producten die de afgelopen jaren heel wat aan populariteit gewonnen hebben, mede dankzij de aandacht voor het design waarin ze worden verkocht. Dorset was een van de eerste cereal- merken dat koos voor een strategie gericht op eenvoud en een ‘eerlijke’ en pure uitstraling.

Over het succes van de formule valt niet te discussiëren: Dorset won menig award en werd zelfs onderwerp van onderzoek; een trend was geboren. Kijk naar de verpakkingen van Clipper thee en Arla biologische melk en de gelijkenis is helder.

De nieuwe look van Dorset

Designbureau Big Fish - verantwoordelijk voor het voorkomen van de Dorset producten – koos bij de restyling echter voor een minder simpele look. De aardse kleuren werden vervangen door fellere tinten en de simplistische opdruk maakte plaats voor een druk patroon. Het venster is veranderd en wordt nu omringd door beestjes en bloemen.

Wellicht valt de Dorset verpakking nu weer meer op in de winkelschappen, maar de vraag is of de designers niet zijn doorgeschoten in hun gebruik van de natuur illustraties. 

De oude versus de nieuwe verpakking

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken