Connected Home concept in Samsung Experience Store
- Design
- 18 nov 2015 @ 13:15
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - InteractieInstore marketing
- 18 nov 2015 @ 13:15
- Redactie Design
In opdracht van Samsung Nederland heeft reclamebureau Cheel - in samenwerking met retailspecialist Tchai - het Samsung ‘Connected Home’-concept tot leven gebracht in een Samsung Experience Store (SES). Deze shop-in-shop werd afgelopen week geopend in de Media Markt in Eindhoven. Er zullen nog twee andere vestigingen dit vernieuwde winkelconcept omarmen; Media Markt Zwolle en Media Markt Groningen.
In deze Experience Store is het voor shoppers mogelijk om in een retailomgeving ‘hands-on’ de voordelen van ‘Connected Home’ te ervaren. Zo kunnen ze zelf ervaren hoe het is om met, bijvoorbeeld, de Galaxy S6-smartphone een tv, wasmachine, geluidsinstallatie of zelfs een oven te bedienen. De shoppers kunnen zich ook uitgebreid laten informeren door de Samsung-hosts en -hostesses.
Met het ‘Connected Home’-concept laat Samsung het gebruiksgemak zien van Samsung-producten in de thuisomgeving van de shopper.
Cheel ontwikkelde in samenwerking met Samsung het concept, het store design en de instore communicatie. In samenwerking met Tchai International werd er gewerkt aan de gehele productie, styling en installatie van de drie winkels. Tchai International verzorgde de gehele productie en installatie, van vloer- tot lichtplan. Voor de technische installatie is er samengewerkt met de firma Van Domburg.
'We hebben een theater gecreëerd waarin shopper experience en connectiviteit centraal staan. Samsung heeft een zeer breed scala aan producten, en wanneer je dan een ruimte mag creëren waarin je de shopper kunt laten zien en ervaren wat dat in zijn thuisomgeving kan betekenen, dan is dat uniek en een prachtige uitdaging. Daarnaast maakt Samsung de belofte waar om de shopper in deze stores te blijven verrassen met nieuwe innovaties, experiences en productlanceringen.
Tevens richt Samsung zich met de SES op de Premium-lijn van zijn productgroepen en bij zo’n line-up hoort ook een premium behandeling. Er is gekozen voor hosts en hostesses in deze shop-in-shops. Er is gelegenheid om een directe afspraak te maken wanneer de shopper bijvoorbeeld een complete demo wenst als hij op zoek is naar een nieuwe tv', aldus Richard Roest, Shopper Marketing & Retail Operations Director bij Cheel.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management