Kokoro marketingpartner van Sanitien
- Design
- 9 nov 2020 @ 10:15
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging designBranding
- 9 nov 2020 @ 10:15
- Nanny Kuilboer
Sanitien is een handsanitizer van Nederlandse bodem ‘die niet plakt, niet stinkt en 80% alcohol bevat’. Creatief bureau Kokoro helpt Sanitien als marketingpartner bij hun positionering, visual identity en de vertaling naar campagnes.
De ontwikkelaars van het product hebben jarenlange ervaring in het distilleren van gin en whisky en hebben nu hun kennis en kunde ingezet om ‘de ultieme hand sanitizer’ te ontwikkelen. Inmiddels wordt Sanitien verkocht door heel het land (B2B) én is het ook verkrijgbaar als private label.
'In goede handen'
Kokoro ontwikkelde in samenwerking met illustrator Mijke Coebergh de illustratiestijl en de positionerende regel: ‘Sanitien. In goede handen’. Merlijn van Vliet, creative director Kokoro: ‘We hebben samen met het team van Sanitien een sanitizermerk ontwikkeld dat gastvrijheid, vertrouwen en veiligheid uitstraalt. Merkwaarden die natuurlijk superbelangrijk zijn in deze tijd en alleen maar belangrijker worden. Het is ook heel bijzonder om aan een merk te werken dat zo'n enorme betekenisvolle rol in het dagelijks leven van mensen kan spelen.’
'Simpel, snel en prettig'
Er is een langdurige samenwerking aangegaan. dus er worden de komende tijd nog veel meer activiteiten rondom het merk uitgerold. Julia den Ouden, brandmanager Sanitien: ‘Bij Sanitien geloven we dat handsanitizers simpel, snel, en prettig moeten zijn en dat is lang niet altijd het geval. Het merk speelt daar natuurlijk een hele belangrijke rol bij. Samen met Kokoro bouwen we secuur en gedegen aan een betekenisvol merk.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

