Unilever komt begin 2022 met wasmiddelfles van pulp
- Design
- 14 jun 2021 @ 09:30
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MaatschappijPackaging designDuurzaam design
- 14 jun 2021 @ 09:30
- Redactie MarketingTribune
Unilever gebruikt een nieuwe technologie om de allereerste op papier gebaseerde wasmiddelfles te lanceren. Er is een prototype ontwikkeld voor Omo - in andere landen ook bekend als Persil, Skip en Breeze. De fles maakt zijn debuut in Brazilië.
Daarna wil Unilever de fles zo snel mogelijk in Europa en andere landen introduceren. Unilever test dezelfde technologie ook voor haarverzorgingsproducten. De technologie is ontwikkeld door het Pulpex-consortium, een samenwerking tussen Unilever, Diageo, Pilot Lite en andere branchegenoten. Het papier voor de flessen is gemaakt van duurzaam geproduceerde pulp en is recyclebaar. De flessen zijn aan de binnenkant gespoten met een coating die water afstoot. Richard Slater, Unilever Chief R&D Officer: ‘Om plastic afval aan te pakken, moeten we de manier waarop we producten ontwerpen en verpakken volledig heroverwegen. Dit vereist een drastische verandering die alleen kan worden bereikt door branchebrede samenwerking. Pulpex-technologie voor op papier gebaseerde flessen is een spannende stap in de goede richting. Innoveren met alternatieve materialen is een belangrijk onderdeel van onze duurzame verpakkingsstrategie en zal een belangrijke rol spelen in ons streven om ons gebruik van nieuw plastic tegen 2025 te halveren.’ Lees hier het hele artikel.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- The Drum over SXSW 2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing