Nieuwe merk- en visuele identiteit voor Center Parcs
- Design
- 4 jan 2023 @ 13:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 jan 2023 @ 13:52
- Michiel van Zaane
Center Parcs Europe ondergaat een ware transformatie. Het strategische plan Reinvention 2025, dat in 2021 klaar was, omvat niet alleen de vernieuwing van bestaande parken, maar ook een uitgebreider aanbod van ervaringen, met meer duurzame initiatieven en lokale projecten.
Center Parcs beschouwt de verbinding tussen mens en natuur als haar kerntaak, en wil beide dichter bij elkaar brengen. Dit wordt geïllustreerd door de nieuwe merkpositionering, gecombineerd met een nieuwe visuele identiteit.
De merkpositionering wordt niet alleen vertegenwoordigd in de huidige en toekomstige ervaringen die het merk aanbiedt, maar ook in diens benadering richting gasten, door hen uit te nodigen om te spelen, creëren, zorgen, verkennen en ontdekken. ‘De afgelopen jaren evolueerde het reisgedrag meer richting duurzaam reizen en de wens voor persoonlijke en unieke ervaringen, als gevolg worden vakanties in de buurt en authentieke ervaringen tijdens die vakanties populairder. Center Parcs antwoordt vandaag én morgen op die behoeften’, stelt Andres Neira de Back, Marketing Director bij Center Parcs Europe.
Evolutie
Als antwoord op de grote veranderingen in de maatschappij van vandaag, presenteert Center Parcs een nieuwe merkidentiteit, die ook een gloednieuwe visuele identiteit omvat. Daarbij hoort eveneens een nieuw logo, ontworpen door het Engelse merkenbureau ‘DesignStudio’. ‘Het logo symboliseert de sterke merknaam van Center Parcs’, legt Neira de Back verder uit. ‘Het verwijst naar die elementen die voor ons het belangrijkste zijn: een sterke verbinding met onze dierbaren in het hart van de natuur. Ons nieuwe kleurenpalet sluit volledig aan bij dat idee: de tinten zijn natuurlijk en levendig, en doen denken aan de verschillende kleurschakeringen die je terugvindt in de natuur.’
Vinay Mistry, DesignStudio Executive Creative Director, voegt toe: ‘Om tot een nieuwe passende merkidentiteit te komen hebben we ons uitgebreid verdiept in de geschiedenis van het merk, door de parken in heel Europa te bezoeken en te beleven, en door met gasten en belanghebbenden op alle niveaus in gesprek te gaan. We ontdekten dat Center Parcs opgericht is vanuit het concept ‘mens + natuur.’ Ons merkverhaal, waar mens en natuur zijn verbonden, gaat terug naar dit oorspronkelijke concept, en symboliseert hoe het merk je in staat stelt om je echt te verbinden met de natuur en met elkaar. Het wordt de leidende visie om de ervaring van Center Parcs op elk contactmoment te vernieuwen en om alle merkcommunicatie te verenigen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management