Reserveringsplatform TheFork komt met nieuwe merkidentiteit

Reserveringsplatform TheFork komt met nieuwe merkidentiteit
  • Design
  • 26 jun 2023 @ 08:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

TheFork, een restaurantreserveringsplatform voor Europa en Australië lanceert wereldwijd een nieuwe merkidentiteit en logo. Met deze nieuwe identiteit wil het platform de impact en de verbinding tussen restaurants en gasten vergroten.

Sinds de oprichting in 2007 hebben 55.000 restaurants in 12 landen zich aangesloten bij het platform en trekt TheFork maandelijks 20 miljoen bezoekers. Uit een zoektocht naar de essentie van het bedrijf dat TheFork samen met ontwerpbureau DesignStudio uitvoerde, bleek dat de missie van TheFork verder gaat dan alleen het faciliteren van restaurantreserveringen. Restaurants zijn voor TheFork belangrijke sociale plaatsen waar mensen niet alleen samenkomen om te eten maar ook om connecties te maken.

‘Bij TheFork geloven we dat de beste momenten in het leven rond de tafel plaatsvinden. Dat is altijd al zo geweest. Deze sterke overtuiging drijft alles wat we doen en vormt de basis van onze nieuwe merkidentiteit. Het is onze missie om mensen in real-life samen te brengen in een wereld die steeds digitaler wordt. We doen dat door op te komen voor onze restaurantcultuur, een cultuur waar we allemaal zo van genieten. Deze vernieuwde missie staat centraal in onze nieuwe merkidentiteit en hiermee onderscheiden we ons. We willen de emotionele band tussen de restaurants die bij ons zijn aangesloten en onze medewerkers (Forkies) versterken’, aldus Jose Noguer, CMO van TheFork. 

‘Ontwikkeld in samenwerking met Design Studio-agency, vangt de nieuwe merkidentiteit de geest van TheFork: energiek, vol smaak en persoonlijkheid. Het weerspiegelt de energie van de menselijke geest, de aantrekkingskracht van mensen die elkaar ontmoeten, het opbeurende gevoel dat een heerlijke maaltijd je geeft en de geweldige ervaring die dat teweeg brengt’, legt Jose Noguer uit.

 Het nieuwe TheFork wordt gekenmerkt door een ‘speelse, verfrissende en smaakvolle’ uitstraling. Het symbool van het bedrijf staat centraal in de nieuwe identiteit. Het nieuwe ontwerp maakt gebruik van een opgefriste groene kleur, samen met een uitgebreid palet van ondersteunende groentinten die het merk herkenbaar houden. Deze kleuren zijn geïnspireerd op gerechten die restaurants creëren om hun gasten te verrassen. In de nieuwe merkidentiteit speelt de tone-of-voice een belangrijke rol. De taal is ‘krachtig maar speels, gastvrij, gepassioneerd en uitdagend’.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken