Reserveringsplatform TheFork komt met nieuwe merkidentiteit

- Design
- 26 jun 2023 @ 08:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 jun 2023 @ 08:08
- Michiel van Zaane
TheFork, een restaurantreserveringsplatform voor Europa en Australië lanceert wereldwijd een nieuwe merkidentiteit en logo. Met deze nieuwe identiteit wil het platform de impact en de verbinding tussen restaurants en gasten vergroten.
Sinds de oprichting in 2007 hebben 55.000 restaurants in 12 landen zich aangesloten bij het platform en trekt TheFork maandelijks 20 miljoen bezoekers. Uit een zoektocht naar de essentie van het bedrijf dat TheFork samen met ontwerpbureau DesignStudio uitvoerde, bleek dat de missie van TheFork verder gaat dan alleen het faciliteren van restaurantreserveringen. Restaurants zijn voor TheFork belangrijke sociale plaatsen waar mensen niet alleen samenkomen om te eten maar ook om connecties te maken.
‘Bij TheFork geloven we dat de beste momenten in het leven rond de tafel plaatsvinden. Dat is altijd al zo geweest. Deze sterke overtuiging drijft alles wat we doen en vormt de basis van onze nieuwe merkidentiteit. Het is onze missie om mensen in real-life samen te brengen in een wereld die steeds digitaler wordt. We doen dat door op te komen voor onze restaurantcultuur, een cultuur waar we allemaal zo van genieten. Deze vernieuwde missie staat centraal in onze nieuwe merkidentiteit en hiermee onderscheiden we ons. We willen de emotionele band tussen de restaurants die bij ons zijn aangesloten en onze medewerkers (Forkies) versterken’, aldus Jose Noguer, CMO van TheFork.
‘Ontwikkeld in samenwerking met Design Studio-agency, vangt de nieuwe merkidentiteit de geest van TheFork: energiek, vol smaak en persoonlijkheid. Het weerspiegelt de energie van de menselijke geest, de aantrekkingskracht van mensen die elkaar ontmoeten, het opbeurende gevoel dat een heerlijke maaltijd je geeft en de geweldige ervaring die dat teweeg brengt’, legt Jose Noguer uit.
Het nieuwe TheFork wordt gekenmerkt door een ‘speelse, verfrissende en smaakvolle’ uitstraling. Het symbool van het bedrijf staat centraal in de nieuwe identiteit. Het nieuwe ontwerp maakt gebruik van een opgefriste groene kleur, samen met een uitgebreid palet van ondersteunende groentinten die het merk herkenbaar houden. Deze kleuren zijn geïnspireerd op gerechten die restaurants creëren om hun gasten te verrassen. In de nieuwe merkidentiteit speelt de tone-of-voice een belangrijke rol. De taal is ‘krachtig maar speels, gastvrij, gepassioneerd en uitdagend’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management