Timeline AH gebombardeerd met plofkipcampagne Wakker Dier
- Food-en-retail
- 10 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Acties
- 10 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
De Facebookpagina van AH loopt sinds vandaag vol met campagnebeeld van Wakker Dier. De organisatie roept Facebook-gebruikers op hun anti-plofkipuiting te plaatsen op de timeline van de supermarktketen. Wakker Dier begon het nieuwe jaar met een campagne waarin de organisatie oproept om de Nederlandse supermarkten voor 2020 geheel plofkipvrij te maken en spreekt specifiek supermarkten Albert Heijn en Jumbo aan als plofkipkampioenen. Albert Heijn blijft rustig onder het Facebook-bombardement van vandaag: 'Het is niet de eerste keer dat het gebeurt, we zullen er nu geen actie op ondernemen.'
De oproep van Wakker Dier vanmorgen vroeg op Facebook luidt:
'Vandaag waarschuwen wij de klanten van AH via alle grote landelijke kranten dat in deze mooie verpakking met een strik plofkip zit! Help mee! Verspreid deze boodschap via Facebook en via de AH winkels.
Facebook: plaats deze foto op de Facebook pagina van AH.
Winkel: download en (kleuren)print de advertentie via http://bit.ly/10f76Ui en plaats die op het advertentiebord van AH in de winkel.
Tip: maak er een foto van en plaats deze op je eigen Facebook of op die van Albert Heijn!
Superdank! Samen krijgen we de plofkip de winkel uit!'
Zo'n beetje elke minuut is er sindsdien iemand die de foto deelt op de timeline van AH.
Reactie AH
Rianne van der Sar, Woordvoerder AH: 'Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, we zullen niet reageren op deze specifieke actie. Er volgt naar aanleiding van deze actie geen officiële verklaring. We gebruiken gewoon onze reguliere klantcommunicatie-lijnen. Onze boodschap is en blijft: duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering en we nemen alle nodige stappen.'
Laissez-faire
Albert Heijn laat de postings op Facebook gewoon gaan: 'Iedereen is vrij iets op onze timeline te plaatsen. Dat gaan en willen we niet tegenhouden. Ook al horen we ook van andere Facebook-volgers dat ze het vervelend vinden dat het gebeurt, maar we gaan niet offline of iets dergelijks. Misschien dat we later vandaag of morgen zelf nog een bericht plaatsen waarin we ingaan op de actie van Wakker Dier, maar dat bekijken we nog.'
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




