Unilever slaat met 'Brisk' brug naar jongere Nederlandse theeconsument

Unilever slaat met 'Brisk' brug naar jongere Nederlandse theeconsument
  • Food-en-retail
  • 10 jan 2013 @ 00:00
  • 18404 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • IntroductieMerken

Lipton Ice Tea heeft Brisk gelanceerd, een 'lekkere dorstlesser' in drie verfrissende smaken: Tea Apple Twist, Tea Dragon Fruit en Tea Fruit Punch. Met Brisk mikt producent Unilever vooral op de schooljeugd, die in pauzes en na de lessen graag een iets cooler design drankje ter hand neemt. In de V.S. heeft Brisk al zijn sporen verdiend. Geheel in lijn met de bevat het merk weinig geraffineerde suiker. In 2013 wordt het drankje in Nederland uitgerold.

Lipton is een van 's werelds bekendste en meest verkochte theemerken - zowel warme thee als ijsthee - en wordt verkocht in meer dan 150 landen over de hele wereld. Sir Thomas Lipton uit Schotland richtte eind 19e eeuw de 'Lipton Tea Company' op toen hij zijn eerste theeplantage in Ceylon aankocht. Nu, meer dan 100 jaar later, bezit Lipton duizenden hectares theeplantages in Oost-Afrika (Kenia (Kericho) en Tanzania (Mufindi). Eerder merkte Unilevers CMO Keith Weed op, dat merkhouder Unilever deze sterke marktpositie overhield aan de koloniale tijd. 'Een prettige bijkomstigheid.'

Funky street art
Lipton Ice Tea Brisk is een afgeleide van het theemerk. Brisk is al jaren enorm populair in de Verenigde Staten. Het is een 'lekkere dorstlesser in drie verrassende smaken' ieder met hun eigen illustratie die op de verpakking worden geïllustreerd door funky street art. Brisk bevat ongeveer 7 gram suiker en slechts 30 kcal per 100 ml. De flesjes Lipton Ice Tea Brisk zijn nu te koop bij Albert Heijn en Jumbo. Vanaf begin dit jaar zal Brisk ook verkrijgbaar zijn bij andere supermarkten, in cafetaria en bij geselecteerde tankstations. De basis voor Brisk blijft thee. Met Brisk slaat Lipton nu ook in Nederland een brug naar jongere consumenten.

Er zijn, zo meldt Unilever, drie verrassende smaken:

Brisk Tea Dragon Fruit 

'Brisk Tea Dragon Fruit biedt een ware smaakexplosie met de smaak van de heftigste vrucht ooit, Dragon Fruit. Er is lef nodig om het te proeven.' 

Brisk Tea Apple Twist

'Dit zou zomaar de lekkerste ice tea ooit kunnen zijn. Sap van appels gemixt met ice tea en samenperst in een flesje. Twist die dop eraf en maak kennis met deze goudgele dorstlesser.'

Brisk Tea Fruit Punch

'Met deze dorstlessende supercombo deel je een rake dreun uit aan je smaakpapillen. Probeer de fruitigste ice tea van Nederland.'

(PvWK)

 

Redactie MarketingTribune

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken