Hoog Catharijne en Zeeheldenkwartier winnen NRW marketingprijs

Hoog Catharijne en Zeeheldenkwartier winnen NRW marketingprijs
  • Food-en-retail
  • 17 sep 2014 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsWinkelenMarketing

De Nederlandse Raad Winkelcentra heeft 15 september jongstleden de winnaars in de verschillende categorieën – events, campagnes en publieksprijs – bekend gemaakt. De NRW wil de NRW Marketingprijs vastgoedbedrijven stimuleren marketing in te zetten voor onderscheid in de markt en binding van klanten.

Het event ‘Call of the Mall’ – een project van Hoog Catharijne – is winnaar in de categorie ‘Events’. Gedurende 3 maanden was Hoog Catharijne het podium voor nationale en internationale kunstenaars. Zo meldt het persbericht. Het winkelcentrum bood een artistiek hoogwaardige programmering. Dit event creëerde een unieke context van hoogwaardige kunst in een van de drukstbezochte winkelgebieden van Nederland. De jury stelt: ‘Het event Call of the Mall heeft aantoonbaar geleid tot een enorme mediawaarde voor Hoog Catharijne, het aantrekken van zeer grote aantallen gerichte bezoekers en heeft het overgrote deel van de reguliere bezoekers letterlijk laten stilstaan bij kunstwerken.’

Categorie ‘Campagnes’
Winnaar in de categorie ‘Campagnes’ was het Zeeheldenkwartier in Den Haag, het winkelcentrum voor speciale zaken. Het Zeeheldenkwartier staat weer op de kaart. Dat is het resultaat van een marketingcampagne die deel uitmaakt van een integraal plan van aanpak. De draagkracht, betrokkenheid en het enthousiasme van (nieuwe) gespecialiseerde ondernemers is groot.
De jury stelt: ‘De campagne Zeeheldenkwartier sluit naadloos aan bij de identiteit van het winkelgebied en heeft deze verder versterkt met positieve gevolgen voor de winkelstand, lokaal ondernemerschap en lokale verbondenheid van ondernemers en inwoners van de wijk.’

Categorie ‘Publieksprijs’
Het Zeeheldenkwartier won ook de publieksprijs. De deelnemers van het NRW Marketingcongres hebben kunnen stemmen op hun favoriete marketingactie. Het project met de meeste publieksstemmen is de winnaar van de NRW Publieksprijs. De negenkoppige jury stond onder leiding van Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken