90-jarige Hema: 'Winkels met sterk eigen merk zoals Hema zijn stormbestendig'
- Food-en-retail
- 17 okt 2016 @ 15:34
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMiddelen
- 17 okt 2016 @ 15:34
- Redactie Food en Retail
Hema-baas Tjeerd Jegen is ervan overtuigd dat het de Hema een gezonde toekomst heeft. Van een V&D-scenario is geen sprake. 'We gaan zeker niet het ravijn in. Winkels die een sterk eigen merk hebben, kunnen alle stormen in de detailhandel doorstaan. Dan heb ik het over de Hema, maar ook over Ikea, Zara of H&M. We zijn op de weg terug', aldus Jegen over zijn jarige warenhuisketen. Hema voert enkel producten van het merk Hema. Deze maand viert de zaak haar 90-jarig bestaan.
Jongst leden vrijdag werd in ouderwetse setting al taart uitgedeeld door de Hema op de Amsterdamse Nieuwendijk, vanmiddag wordt het feestblad 'Taart' gepresenteerd dat in samenwerking met de Linda-redactie is gemaakt. Vanwege het 90-jarig jubileum aarbinnen deze activiteiten plaatsvinden, deed Jegen ook zijn optimistische uitspraken in het NOS Radio 1 Journaal over voorheen 'de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam'. 'Bedrijven die ten onder gaan, zijn de winkels die alleen maar andere merken verkopen', aldus Jegen. Nederland telt veel Hema-winkels, waarvan veel in kleine dorpen. Veel van die winkels zouden verlies lijden, maar dat ontkent de topman. 'Het aantal winkels met rode cijfers is te tellen op de vingers van twee handen. Nog geen tien dus. Da's een heel normaal aantal. Die filialen zijn we aan het ombouwen om ervoor te zorgen dat ze weer winst gaan maken. Dus we gaan absoluut geen Hema-winkels sluiten hier.'
Duitsland ontsluiten
De Hema was de afgelopen jaren vooral bezig met het openen van winkels in Frankrijk en Spanje, maar nu komt Duitsland in de spotlights zegt hij op de NOS. Met ruim 80 miljoen consumenten is de Duitse markt enorm interessant, maar het aantal Hema's bedraagt daar nu slechts 10. En die winkels zitten vooral vlak over de grens. 'Als je kijkt naar onze internet-omzetten in Duitsland, dan komen de meeste bestellingen uit steden als Hamburg, München, Berlijn en Keulen. We leren dus van internet dat in die plaatsen enorme kansen voor ons liggen. We hebben nu besloten om in ieder geval in die steden begin 2017 Hema's te openen... In Duitsland zou ik graag nog honderden winkels willen openen.'
(bron: NOS)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- tompouce
- Tjeerd Jegen
- Hema
- Jildou
- sterk
- NDSM
- eigen merk
- Radio 1 Journaal
- gezond
- 90
- Taart
- baas
- Nieuwendijk
- Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
- NOS
- taart
- Linda
- rookworst
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




