Intertoys publiceert ranglijst met speelgoed-toppers in aanloop naar Sint en Kerstmis
- Food-en-retail
- 8 nov 2017 @ 11:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenEvenementOnderzoek
- 8 nov 2017 @ 11:16
- Redactie Food en Retail
Robotica, educatie en unboxing vormen de belangrijkste trends op speelgoedgebied in aanloop naar Sinterklaas en Kerstmis. Hatchimals surprise eieren, de Nintendo Switch en LOL verrassingsballen zijn het meest populaire speelgoed, maar worden op de voet gevolgd door robots, drones en ander technisch speelgoed. Ook bij meisjes wordt dit steeds populairder. Dat voorspelt marktleider Intertoys op basis van deze speelgoed top 10 voor de komende feestdagen.
Intertoys. De Nederlandse marktleider heeft een speelgoed top 10 samengesteld op basis van de verwachtingen van zijn in- en externe speelgoedspecialisten. In het buitenland vormen de ranglijsten van speelgoedketens en warenhuizen een populair houvast in aanloop naar de feestmaand. In Nederland is het nu Intertoys dat met een speelgoed top 10 komt.
Een van de grootste opkomende trends van dit moment is het zogeheten unboxing, waarbij de ervaring van het uitpakken belangrijker is dan het speelgoed zelf. Een goed voorbeeld daarvan is de LOL Bal, waarbij kinderen vijf lagen met verrassingen moeten uitpakken voor een leuk popje met toebehoren. Hatchimals eieren - het populairste speelgoed van dit moment - worden uitgebroed, waarbij het diertje dat erin zit zich langzaam onthult.
Robotica: stijgende interesse meisjes
De robotica-trend zet ook in de speelgoedwinkels zijn opmars voort. In de top 10 van Intertoys staan onder meer de Fingerlings robotaapjes, de Silverlit Hyperdrone Racing Drone en de Clementoni Evolution Robot. Daarnaast ziet Intertoys de rol van educatie en experimenteren tijdens het spelen steeds belangrijker worden. De speelgoedketen omarmt op dit gebied de visie van STEM, dat staat voor Science-Technology-Engineering-Mathematics. Dit is een vernieuwende benadering om kinderen spelenderwijs vaardigheden te leren ontwikkelen op het gebied van techniek, onderzoeken, experimenteren, wetenschap en robotica. Het speelgoed stimuleert kinderen om logisch en kritisch na te denken en problemen op te lossen. Vooral bij meisjes ziet Intertoys hiervoor een stijgende interesse. Behalve de Evolution Robot zijn de belangrijkste innovaties in deze categorie de Project Mc² Perfume Science Kit, een wetenschapsset waarmee kinderen met behulp cosmetische scheikunde hun eigen parfums kunnen maken, en het Ravensburger Elektrohuis, waarmee ze hun eigen 3D elektro huis met spannende licht- en geluidseffecten bouwen.
Games scoren beter
Verder ziet Intertoys een stijgende lijn in de verkoop van spellen. Zowel in ‘evergreens’ als Monopoly, Rubik’s Cube of de Kolonisten van Catan als in nieuwe spellen zoals 30 Seconds Every Day Life, Escape Room, Toilet Pret en Het beste van Weerwolven. Terug van weggeweest zijn de Beyblades, de hype van een aantal jaar geleden.
Eind september viel bij 5 miljoen Nederlandse huishoudens de 37e editie van Het Speelboek op de mat. Sindsdien is de jeugd bezig zijn verlanglijstjes voor Sinterklaas en Kerstmis samen te stellen. Dat kan bij Intertoys tegenwoordig ook online via de website Intertoys.nl.
De opkomende trends leiden tot de volgende Intertoys speelgoed Top 10 (zie hieronder het kort filmpje met de top 10 speelgoed in animatie):
1. Hatchimals
2. Nintendo Switch
3. LOL verrassingsbal
4. Nerf Modulus Regulator
5. Fingerlings
6. Silverlit Hyperdrone Racing Drone
7. Lego Ninjago Mecha Draak
8. Clementoni Evolution Robot
9. RiDD Hover Urban Hoverboard
10. 30 Seconds Everyday life
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- trends
- speelgoed
- Clementoni Evolution Robot
- Fingerlings
- Silverlit Hyperdrone Racing Drone
- unboxing
- gebied
- Sinterklaas
- Lego Ninjago Mecha Draak
- Hatchimals
- sint
- robotica
- educatie
- belangrijk
- piet
- Intertoys
- Kerstmis
- Nerf Modulus Regulator
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes