Kruidvat effectueert nieuwe marketingstrategie met 'Voordeel in de tent'

Kruidvat effectueert nieuwe marketingstrategie met 'Voordeel in de tent'
  • Food-en-retail
  • 26 jun 2019 @ 08:30
  • 8968 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenCampagnesMarketing

Kruidvat geeft invulling aan haar nieuwe marketing- en communicatieaanpak. Kruidvat is al jarenlang een ijzersterk merk, bekend om scherpe en verrassende aanbiedingen. Nu wil de drogisterij -de grootse winkelketen van Nederland- emotioneel nog dichterbij haar klanten gaan staan.

Begin maart 2019 interviewde MarketingTribune cmo Brenda Smith van Kruidvat. Deze week start de nieuwe campagne waaraan zij refereert in dit interview.

Kruidvat komt nu met de campagne: ‘Voordeel in de tent’ . Hiermee geeft Kruidvat invulling aan de nieuwe aanpak. Kruidvat is al jarenlang een ijzersterk merk, bekend om scherpe en verrassende aanbiedingen. 

'Nu wil de drogisterijketen in de marcom een volgende stap maken, door emotioneel nog dichterbij haar klanten te gaan staan. Hiervoor is een nieuw merkplatform ontwikkeld, waarin zeer herkenbare situaties voor klanten centraal staan. Een feest van herkenning met natuurlijk altijd de vertrouwde knallende acties. Want Kruidvat is er voor alle Nederlanders en die houden, net zoals wij, wel van een voordeeltje. Daar komen we graag voor uit. Sterker nog, we zijn er best trots op', reageert Esther te Pas, managing director van betrokken bureaus DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat.

In de eerste twee commercials zien we Nederlandse gezinnen op vakantie gaan, lekker met hun eigen spulletjes van thuis. 'Dus een tent vol voordeel. Van Kruidvat natuurlijk. In de totale communicatie aanpak zal Kruidvat gedurende het jaar op deze manier flink uitpakken', licht Te Pas toe. 'Daarnaast is met elkaar gewerkt aan een optimalisering  en modernisering van de wekelijkse actie communicatie die je terugziet in de TV, instore en de (digitale) folder. Hierin zijn de sterke elementen behouden, waaronder de zo kenmerkende stem van Hadewych Minis.'

Zowel de tactische communicatie als de meer emotie-gedreven thema campagnes zijn ontwikkeld door Eigen Fabrikaat & DDB Unlimited. Zie hieronder het resultaat in twee nieuwe films.
(PvWK)

Credits:
Verantwoordelijk bij opdrachtgever A.S Watson (eigenaar Kruidvat):  Brenda Smith, Wienke Truijen, Ingeborg Ligteringen, Eva Wennekes en Adrienne de Ronde
Bureau: Eigen Fabrikaat & DDB Unlimited





Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken