Hoody app verbindt winkelvoorraden lokale winkeliers aan same-day bezorgservice
- Food-en-retail
- 3 jul 2019 @ 09:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Customer JourneyFood
- 3 jul 2019 @ 09:04
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe slimme winkel-app 'Hoody' verbindt de actuele winkelvoorraden van lokale winkeliers met elkaar op een online winkelplatform, 'een lokale Bol.com', en combineert deze met een 1-uur/same-day bezorgservice.
Door de opkomst van online winkelen heeft de lokale winkelstraat het lastiger gekregen. Online supermarkten, modewinkels en totaalaanbieders als bol.com en Amazon.com winnen marktaandeel ten opzichte van de offline winkelstraat met hun online bezorgpropositie. Dit terwijl de directe beschikbaarheid van en loyaliteit naar lokale winkels nog steeds twee belangrijke aspecten zijn die beter benut zouden kunnen worden in het online retailkanaal, aldus de initiatoren.
Lokale winkels
'Met de Hoody App (en binnenkort ook website) kan men in één overzicht zien wat er te koop is bij lokale winkels in de buurt (Hood), verse boodschappen, cadeautjes, kleding etc. bij meerdere winkels tegelijkertijd bestellen, en het direct laten bezorgen binnen het uur of in een tijdslot in de avond. Ook op die momenten dat de consument zelf geen tijd, zin of mogelijkheid heeft om de stad in te gaan, maar wel graag alles in huis wil hebben op het moment dat het hem of haar uitkomt. Zo shop je bijvoorbeeld op je werk vóór 15:30 alle verse boodschappen bij elkaar en brengt Hoody het ’s avonds gewoon bij je thuis als de winkel al dicht is.'
Start
Deze maand is de eerste Hoody-bezorging gratis te proberen, hierna vraagt Hoody bezorgkosten van €3,50 per winkel en €1,00 voor elke opvolgende winkel, aldus Hoody. 'Eindigt je winkelmandje boven de €70,- is de bezorging ook gratis, ongeacht het aantal winkels in je mandje. Hoody start in Haarlem en wil snel uitbreiden naar de rest van Nederland. Iedereen kan zichzelf en daarmee zijn/haar stad aanmelden via de website hoody.nl.'
(PvWK)
foto: Gilles Lambert / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- winkelplatform
- Bol.com
- same-day
- app
- lokaal
- retail
- marketing
- Hoody
- winkel-app
- voorraad
- distributie
- 1-uur
- webshop
- nieuw
- bezorgservice.
- slim
- online
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




