Hoody app verbindt winkelvoorraden lokale winkeliers aan same-day bezorgservice

Hoody app verbindt winkelvoorraden lokale winkeliers aan same-day bezorgservice
  • Food-en-retail
  • 3 jul 2019 @ 09:04
  • 13232 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Customer JourneyFood

De nieuwe slimme winkel-app 'Hoody' verbindt de actuele winkelvoorraden van lokale winkeliers met elkaar op een online winkelplatform, 'een lokale Bol.com', en combineert deze met een 1-uur/same-day bezorgservice.

Door de opkomst van online winkelen heeft de lokale winkelstraat het lastiger gekregen. Online supermarkten, modewinkels en totaalaanbieders als bol.com en Amazon.com winnen marktaandeel ten opzichte van de offline winkelstraat met hun online bezorgpropositie. Dit terwijl de directe beschikbaarheid van en loyaliteit naar lokale winkels nog steeds twee belangrijke aspecten zijn die beter benut zouden kunnen worden in het online retailkanaal, aldus de initiatoren.


Lokale winkels
'Met de Hoody App (en binnenkort ook website) kan men in één overzicht zien wat er te koop is bij lokale winkels in de buurt (Hood), verse boodschappen, cadeautjes, kleding etc. bij meerdere winkels tegelijkertijd bestellen, en het direct laten bezorgen binnen het uur of in een tijdslot in de avond.  Ook op die momenten dat de consument zelf geen tijd, zin of mogelijkheid heeft om de stad in te gaan, maar wel graag alles in huis wil hebben op het moment dat het hem of haar uitkomt. Zo shop je bijvoorbeeld op je werk vóór 15:30 alle verse boodschappen bij elkaar en brengt Hoody het ’s avonds gewoon bij je thuis als de winkel al dicht is.'

Start
Deze maand is de eerste Hoody-bezorging gratis te proberen, hierna vraagt Hoody bezorgkosten van €3,50 per winkel en €1,00 voor elke opvolgende winkel, aldus Hoody. 'Eindigt je winkelmandje boven de €70,- is de bezorging ook gratis, ongeacht het aantal winkels in je mandje. Hoody start in Haarlem en wil snel uitbreiden naar de rest van Nederland. Iedereen kan zichzelf en daarmee zijn/haar stad aanmelden via de website hoody.nl.'
(PvWK)

foto: Gilles Lambert / Unsplash

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken