Categoriewinnaars 'ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland' en 'Webshop Award' 2019-2020 bekend
- Food-en-retail
- 17 sep 2019 @ 17:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenWebwinkelAwards
- 17 sep 2019 @ 17:00
- Peter van Woensel Kooy
De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ voor 2019-2020 zijn zojuist bekendgemaakt. Ruim 220.000 consumenten kozen uit meer dan 500 retailers hun favoriete winkelketens en webshops. Hier de complete uitslag.
Het resultaat zijn 30 categoriewinnaars voor ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en 27 categoriewinnaars voor ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’. De feestelijke prijsuitreiking vond plaats op het hoofdkantoor van hoofdsponsor ABN Amro in Amsterdam. Naast de categorieprijzen is de ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ uitgereikt.
Nieuwe categoriewinnaars van deze editie van de jaarlijkse verkiezing zijn Ekris, Mitra, Stella Fietsen, Only for Men, Game Mania, Dirk, KPN winkel, Zooplus.nl, FuturumShop, Kleertjes.com, Boozyshop, Omoda, Intersport, Jumbo, Coolblue en Kwantum.
De 30 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2019-2020:
Audiciens - Specsavers
Automotive - Ekris
Baby - Zeeman
Bouwmarkten - Hornbach
Cadeau - Primera
Damesmode - The Stone
Dierenspeciaalzaken - Welkoop
Elektronica - Expert
Eten & Drinken - Mitra
Fietsen - Stella Fietsen
Herenmode - Only For Men
Kantoorartikelen - Primera
Keukens & Badkamers - Ikea
Kindermode - Zeeman
Leeswaren - Primera
Modeaccessoires - Lucardi
Ondermode - Hunkemöller
Optiek - Pearle Opticiens
Outdoor - Bever
Parfumerie - Ici Paris XL
Persoonlijke verzorging - Etos
Schoenen - Schuurman Schoenen
Slapen - Beter Bed
Speelgoed & Games - Game Mania
Sport - Runnersworld
Supermarkten - Dirk
Telecom - KPN winkel
Tuin - Welkoop
Warenhuis - Action
Wonen - Ikea
De 27 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ 2019-2020:
Baby - Hema
Bouwmarkten - Hornbach
Cadeau - Albelli
Damesmode - The Stone
Dierenspeciaalzaken - Zooplus.nl
Elektronica - 123inkt.nl
Eten & Drinken - Gall & Gall
Fietsen - FuturumShop
Herenmode - Only For Men
Kantoorartikelen - 123inkt.nl
Kindermode - Kleertjes.com
Leeswaren - Bol.com
Modeaccessoires - Lucardi
Ondermode - Hunkemöller
Optiek - Pearle Opticiens
Outdoor - Bever
Parfumerie - Ici Paris XL
Persoonlijke verzorging - Boozyshop
Schoenen - Omoda
Slapen - Beter Bed
Speelgoed & Games - Game Mania
Sport - Intersport
Supermarkten - Jumbo
Telecom - Coolblue
Tuin - Welkoop
Warenhuis - Bol.com
Wonen - Kwantum
‘ABN Amro Newcomer Retail Award’
Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. Zeventien nieuwkomers zijn beoordeeld op onder andere bestaansrecht en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zeven juryleden: Rutger Vlaming (oprichter en ceo, Suittruck), Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Boris Blijham (oprichter en eigenaar, The Phone Lab), Linda Keijzer (ceo, Xenos), Debbie Klein (ceo, Leen Bakker), Christiaan van Loon (Senior Designer, ITAB Group) en Evelijn Vissers (Consultant en Trainer Retail, Q&A). De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’. De naam van de winnende pitch volgt nog.
‘ABN Amro Retailer of the Year’ Gala 2019-2020
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ award, de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ en ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ award. Tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ gala, dat op donderdag 31 oktober 2019 plaatsvindt, worden de drie overall prijzen uitgereikt. Ook worden dan de vakprijzen ‘ABN Amro Beste Retail Executive of the Year’ en ‘ABN Amro Beste Retail Managementteam of the Year’ uitgereikt. Nieuw dit jaar is dat ook de winnaar van de ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ na afloop van het gala met een award naar huis gaat. Tijdens de categorie uitreiking zijn de vijf genomineerden bekendgemaakt die kans maken om de meest duurzame retailer van Nederland te worden, namelijk: Hema, Ekoplaza, Fairphone, Lush en Mud Jeans.
(PvWK)
foto boven: Bruce Mars / Unsplash
Het gala vindt plaats op Landgoed Duin en Kruidberg in Santpoort-Noord. Kaarten kunnen worden besteld via deze link.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Ekris
- Intersport
- Omoda
- KPN
- Zooplus.nl
- categorie
- Only for Men
- Mitra
- Dirk
- retail
- awards
- Kleertjes.com
- Boozyshop
- webshop
- ABN Amro
- FuturumShop
- Game Mania
- Stella Fietsen
- winkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers