Amazon minder populair dan gedacht
- Food-en-retail
- 4 dec 2019 @ 08:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingOnderzoek
- 4 dec 2019 @ 08:26
- Peter van Woensel Kooy
Volgens verschillende retail- en online experts staat Nederland te trappelen om Amazon, omdat dit Amerikaanse handelsplatform goedkoop en een sterk merk zou zijn. Dit onderzoek laat het tegenovergestelde zien.
Bol.com wordt als populairste marktplaats gezien, Amazon als de duurste, blijkt uit de publicatie in Emerce. Bol.com is dus favoriet voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het platform ook als ‘het minst bij mij passend’. Dit blijkt uit de MarketPlace Monitor van marketplacespecialist Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo2 . 'De tweede editie van het onderzoek laat zien dat Bol.com op alle fronten hoog scoort: brand fit, vertrouwen en bestelpret. Zelfs qua prijsstelling scoort het niet slecht, al geeft Nederland wat dat punt betreft veruit de voorkeur aan Wish en AliExpress.'
Orderplezier
Coolblue, hoewel geen marketplace (omdat derden niet kunnen handelen op dit platform, red.) krijgt van de onderzoekers wel een waarschuwing, omdat het merk op de thema’s ‘Enjoy ordering’ en ‘Brand fit’ scherpe dalingen laat zien. 'En Amazon scoort hier ronduit slecht.' Waarvan acte.
(PvWK)
credits Amazon pop: Hello I'm Nik / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- onderzoek
- tegenovergesteld
- onderzoek
- Amazon
- marketing
- platform
- handelsplatform
- online
- retail
- Nederland
- Amerikaans
- webshop
- e-tail
- marketplace
- experts
- Bol.com
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers