Amazon minder populair dan gedacht
- Food-en-retail
- 4 dec 2019 @ 08:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingOnderzoek
- 4 dec 2019 @ 08:26
- Peter van Woensel Kooy
Volgens verschillende retail- en online experts staat Nederland te trappelen om Amazon, omdat dit Amerikaanse handelsplatform goedkoop en een sterk merk zou zijn. Dit onderzoek laat het tegenovergestelde zien.
Bol.com wordt als populairste marktplaats gezien, Amazon als de duurste, blijkt uit de publicatie in Emerce. Bol.com is dus favoriet voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het platform ook als ‘het minst bij mij passend’. Dit blijkt uit de MarketPlace Monitor van marketplacespecialist Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo2 . 'De tweede editie van het onderzoek laat zien dat Bol.com op alle fronten hoog scoort: brand fit, vertrouwen en bestelpret. Zelfs qua prijsstelling scoort het niet slecht, al geeft Nederland wat dat punt betreft veruit de voorkeur aan Wish en AliExpress.'
Orderplezier
Coolblue, hoewel geen marketplace (omdat derden niet kunnen handelen op dit platform, red.) krijgt van de onderzoekers wel een waarschuwing, omdat het merk op de thema’s ‘Enjoy ordering’ en ‘Brand fit’ scherpe dalingen laat zien. 'En Amazon scoort hier ronduit slecht.' Waarvan acte.
(PvWK)
credits Amazon pop: Hello I'm Nik / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nederland
- retail
- e-tail
- handelsplatform
- platform
- Amerikaans
- Amazon
- Bol.com
- onderzoek
- tegenovergesteld
- experts
- onderzoek
- marketing
- online
- marketplace
- webshop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes