Amazon minder populair dan gedacht

Amazon minder populair dan gedacht
  • Food-en-retail
  • 4 dec 2019 @ 08:26
  • 16131 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingOnderzoek

Volgens verschillende retail- en online experts staat Nederland te trappelen om Amazon, omdat dit Amerikaanse handelsplatform goedkoop en een sterk merk zou zijn. Dit onderzoek laat het tegenovergestelde zien.

Bol.com wordt als populairste marktplaats gezien, Amazon als de duurste, blijkt uit de publicatie in Emerce. Bol.com is dus favoriet voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het platform ook als ‘het minst bij mij passend’. Dit blijkt uit de MarketPlace Monitor van marketplacespecialist Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo2 . 'De tweede editie van het onderzoek laat zien dat Bol.com op alle fronten hoog scoort: brand fit, vertrouwen en bestelpret. Zelfs qua prijsstelling scoort het niet slecht, al geeft Nederland wat dat punt betreft veruit de voorkeur aan Wish en AliExpress.'

Orderplezier
Coolblue, hoewel geen marketplace (omdat derden niet kunnen handelen op dit platform, red.) krijgt van de onderzoekers wel een waarschuwing, omdat het merk op de thema’s ‘Enjoy ordering’ en ‘Brand fit’ scherpe dalingen laat zien. 'En Amazon scoort hier ronduit slecht.' Waarvan acte.
(PvWK)

credits Amazon pop: Hello I'm Nik / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken