Amazon minder populair dan gedacht
- Food-en-retail
- 4 dec 2019 @ 08:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingOnderzoek
- 4 dec 2019 @ 08:26
- Peter van Woensel Kooy
Volgens verschillende retail- en online experts staat Nederland te trappelen om Amazon, omdat dit Amerikaanse handelsplatform goedkoop en een sterk merk zou zijn. Dit onderzoek laat het tegenovergestelde zien.
Bol.com wordt als populairste marktplaats gezien, Amazon als de duurste, blijkt uit de publicatie in Emerce. Bol.com is dus favoriet voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het platform ook als ‘het minst bij mij passend’. Dit blijkt uit de MarketPlace Monitor van marketplacespecialist Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo2 . 'De tweede editie van het onderzoek laat zien dat Bol.com op alle fronten hoog scoort: brand fit, vertrouwen en bestelpret. Zelfs qua prijsstelling scoort het niet slecht, al geeft Nederland wat dat punt betreft veruit de voorkeur aan Wish en AliExpress.'
Orderplezier
Coolblue, hoewel geen marketplace (omdat derden niet kunnen handelen op dit platform, red.) krijgt van de onderzoekers wel een waarschuwing, omdat het merk op de thema’s ‘Enjoy ordering’ en ‘Brand fit’ scherpe dalingen laat zien. 'En Amazon scoort hier ronduit slecht.' Waarvan acte.
(PvWK)
credits Amazon pop: Hello I'm Nik / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- e-tail
- Bol.com
- onderzoek
- webshop
- Nederland
- experts
- retail
- Amazon
- marketplace
- Amerikaans
- onderzoek
- tegenovergesteld
- handelsplatform
- online
- platform
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




