[interview] Oger steelt de show met speciale VIP-koeriers

[interview] Oger steelt de show met speciale VIP-koeriers
  • Food-en-retail
  • 25 mei 2020 @ 07:59
  • 13135 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingDistributie

Het exclusieve modehuis Oger lanceerde recent een '1 uur Vip Webstore Amsterdam delivery service' vanuit de PC Hooftstraat. Ook wordt de overname van winkelformule Didato aangekondigd. Tijd voor 7 vragen aan brand director Sander Lusink.

Wat heb je met marketing?
'Ik ben Sander Lusink, 42 jaar en brand director/mede-eigenaar bij Oger Fashion Group. Mijn marketingfascinatie is begonnen tijdens mijn marketing HBO-opleiding, door bepaalde mensen te verwonderen (verbazen, red.) met geniale creaties... in woord en beeld.'

Jullie vallen op met de delivery op zaterdag. Hoe is dit idee ontstaan? Hoe werkt het?
'De 1 uur Vip Webstore Amsterdam delivery service is ontstaan door de noodzaak om tijdens corona meer online zichtbaar te zijn. Het heeft ons niet echt veel meer een-uur bezorgingen opgeleverd maar wel meer volgers en uiteindelijk ook meer online sales.'

Zijn de VIP koeriers makkelijk te strikken?
'De koeriers zijn allemaal vrienden van het Oger modehuis en doen dit als vriendendienst in de corona periode. Ze zeiden eigenlijk allemaal meteen ja, wat we natuurlijk wel erg eervol vonden. Behalve Bryan Roy reden ook BN-ers Ronald de Boer en Dries Roelvink al voor Oger.'

Hoe zijn de reacties?
'De reacties waren onverwacht super positief op een paar zure reacties na dat men ons iets te dicht op elkaar vond staan of dat men een bepaalde VIP niet bij ons vond passen.'

Leidt het tot meer sales of in elk geval aandacht?
'Vooral tot meer aandacht en daaruit voortvloeiend ook meer sales.'

Hoe varen jullie verder in deze gekke tijden?
'We gaan steeds beter. En kruipen iedere maand steeds verder omhoog richting onze aan het begin van het jaar geplande begroting.'

Al nieuwe plannen voor post corona?
'Onze focus voor volgend jaar ligt op de verbouwing van Oger Amsterdam als experience center en de verdere online ontwikkeling van onze e-commerce en sociale media kanalen.'

tekst: Peter van Woensel Kooy | foto boven: fietskoerier Bryan Roy die dit weekend reed


Sander Lusink, brand director/mede-eigenaar bij Oger Fashion Group


Linkedinpagina Oger als marketingtool. Behalve Bryan Roy reden ook BN-ers Ronald de Boer en Dries Roelvink al voor Oger.

OGER NEEMT DIDATO OVER
'De bekende multi-brand store Didato aan de Utrechtsestraat sluit zich aan bij de Ogerfamilie, die op haar beurt hiermee haar merkenpallet én stijlgroep behoorlijk uitbreidt.

Het familiebedrijf neemt hiermee een succesvol winkelconcept over. Iets wat een langgekoesterde wens was, aldus Martijn Lusink, ceo van Oger: 'Als familiebedrijf is het logisch om te denken aan de volgende generaties. De volgende generaties Oger-mannen die niet alleen in pak gekleed gaan, maar tevens een voorliefde hebben voor exclusieve designermerken. Zo is er dus nu didato om deze vraag in zijn volledigheid te kunnen vervullen.' Oger staat al jaren bekend als het To-Go adres voor sartoriale menswear en trekt een breed publiek van sophisticated gentlemen aan. 'De overname biedt een uitgelezen kans om de wereld van menswear merken te verbinden met designer brands', aldus Björn Hillerström, cco Oger. Het merkenassortiment breidt door deze overname onder andere uit met Balmain, Givenchy, Lanvin en Valentino. De klant van Oger en de klant van Didato komen elkaar tegemoet in het verlangen naar goede service, een persoonlijke benadering en exclusiviteit. Dit gaat op voor Gen Y en Gen Z tot en met de stijlvolle heren in de zestig; iedereen kan bij Oger en haar verschillende winkelformules terecht. De winkelformule onder de naam "Didato’"zal grotendeels blijven, maar dan met een andere eigenaar. Het hoofddoel is om van Didato de nr.1 leading platform van designer- en fashion brands te maken. 

De eerste ontwikkeling binnen Didato is de lancering van de online shop, onder begeleiding van het e-commerce team van Oger. Zo kunnen mannen uit het hele land de collectie van didato ontdekken en verkrijgen, in een passende online didato omgeving. Didato is een high-end multibrand store met designermerken voor heren, opgericht in 1989. Het volledige merkenpallet van Didato bestaat nu uit Balmain, Burberry, Dsquared2, Givenchy, Lanvin, Moncler, Moose Knuckles, Neil Barrett, Stone Island, Valentino en Woolrich. Oger is een luxe herenmode winkel met Italiaanse topmerken en de beste service, opgericht in 1990, met winkels in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en Antwerpen. Meer info klik hier.'
(bron: Oger)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken