Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels 0,0 procent
- Food-en-retail
- 26 mei 2020 @ 11:43
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - IntroductieMarketing
- 26 mei 2020 @ 11:43
- Peter van Woensel Kooy
Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%, een nieuw alcoholvrij bier, en brengt deze exclusief naar de horeca. Swinckels’ Superior 0.0% Beer is volgens de marketeers een 'uitgesproken, fris en verfijnd alcoholvrij bier'.
De brouwer voegt hiermee nog een alcoholvrij bier toe aan haar uitgebreide aanbod aan alcoholarme en alcoholvrije bieren. Naast de alcohol die werd teruggehaald uit de horeca, werd ook de alcohol uit het superior pilsener gedistilleerd en verwerkt tot handalcohol. Dit werd gedoneerd aan zorginstellingen met een tekort aan desinfectiemiddel. De familiebrouwer hielp zo al ruim 1.200 verschillende instellingen.
Romke Swinkels, directeur Nederland bij Swinkels Family Brewers: 'Juist in tijden van crisis is het belangrijk om innovatief en oplossingsgericht te zijn. De introductie van Swinckels’ 0.0% is hier een sprekend voorbeeld van. Dat we met een alcoholvrije variant van Swinckels’ wilden komen stond al vast, maar we hebben hier nu vaart achter gezet. Hiermee willen we onze horecarelaties iets vernieuwends bieden. Het past bovendien binnen onze circulaire ambities, waarmee we ernaar streven om restproducten hoogwaardig te hergebruiken. Nu in de vorm van handalcohol. Het maakt me trots dat we dit bier, dat we in 2007 als eerbetoon aan de zesde generatie introduceerden, nu voor zo’n goed doel kunnen inzetten.'
Tijdelijk beschikbaar
Swinckels’ Superior 0.0% Beer is vanaf 1 juni beschikbaar in horeca die vanaf dan haar deuren weer (gedeeltelijk) mag openen. Het alcoholvrije bier is in een beperkte hoeveelheid gebrouwen en zal dus tijdelijk beschikbaar zijn. Swinckels’ 0.0% heeft, net als de alcoholhoudende variant, een uitgesproken smaak en wordt gekenmerkt door het gebruik van aromatische hopsoorten. Het bier werd in 2007 geïntroduceerd als eerbetoon van de zevende aan de zesde generatie Swinkels. Het werd destijds ook in eerste instantie alleen in de horeca geschonken, maar vond tien jaar later de weg naar de supermarkt.
(PvWK)
Over Royal Swinkels Family Brewers
'Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en de Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2019 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 818 duizend hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2019 goed waren voor de productie van 395 duizend ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4 duizend ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken ruim 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontving Swinkels Family Brewers het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers. Voor meer informatie: www.swinkelsfamilybrewers.com.'
(bron: RSFB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management