H&M sluit 250 winkels wegens transitie naar online
- Food-en-retail
- 2 okt 2020 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 2 okt 2020 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Hennes & Mauritz gaat wereldwijd 250 winkels sluiten. 'Vanwege het coronavirus kopen klanten vaker online in plaats van dat ze naar de winkel gaan', aldus de retailketen, een fenomeen dat je overal ziet.
Volgend jaar sluit het Zweedse retailmerk dan ook zo'n 250 winkels: vijf procent van het totale H&M stenen arsenaal. Voor een kwart van de winkels loopt volgend jaar het huurcontract af of de huurovereenkomst wordt heronderhandeld. 'Dat biedt het concern de mogelijkheid om van sommige voorgoed de deuren te sluiten', signaleert RTL. Welke winkels het betreft en of er ook winkels in Nederland sluiten is nog onbekend. H&M heeft in 2020 een zwak derde kwartaal achter de rug. 'De omzet daalde met 16 procent tot 50,8 miljard Zweedse kroon (4,8 miljard euro), terwijl de winst van 3,8 naar 1,8 miljard kroon kelderde', meldt RTL.
(PvWK, bron: RTL, foto: Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kopen
- klanten
- H&M
- b2b
- fenomeen
- 250
- vaker online
- winkel
- corona
- pandemie
- Hennes & Mauritz
- merk
- retailketen
- merk
- winkels sluiten
- wereldwijd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi presenteert fanwear-collectie 2025: 'stijlvol, betaalbaar...
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers