H&M sluit 250 winkels wegens transitie naar online

H&M sluit 250 winkels wegens transitie naar online
  • Food-en-retail
  • 2 okt 2020 @ 12:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Hennes & Mauritz gaat wereldwijd 250 winkels sluiten. 'Vanwege het coronavirus kopen klanten vaker online in plaats van dat ze naar de winkel gaan', aldus de retailketen, een fenomeen dat je overal ziet.

Volgend jaar sluit het Zweedse retailmerk dan ook zo'n 250 winkels: vijf procent van het totale H&M stenen arsenaal. Voor een kwart van de winkels loopt volgend jaar het huurcontract af of de huurovereenkomst wordt heronderhandeld. 'Dat biedt het concern de mogelijkheid om van sommige voorgoed de deuren te sluiten', signaleert RTL. Welke winkels het betreft en of er ook winkels in Nederland sluiten is nog onbekend. H&M heeft in 2020 een zwak derde kwartaal achter de rug. 'De omzet daalde met 16 procent tot 50,8 miljard Zweedse kroon (4,8 miljard euro), terwijl de winst van 3,8 naar 1,8 miljard kroon kelderde', meldt RTL.
(PvWK, bron: RTL, foto: Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken