H&M sluit 250 winkels wegens transitie naar online
- Food-en-retail
- 2 okt 2020 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 2 okt 2020 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Hennes & Mauritz gaat wereldwijd 250 winkels sluiten. 'Vanwege het coronavirus kopen klanten vaker online in plaats van dat ze naar de winkel gaan', aldus de retailketen, een fenomeen dat je overal ziet.
Volgend jaar sluit het Zweedse retailmerk dan ook zo'n 250 winkels: vijf procent van het totale H&M stenen arsenaal. Voor een kwart van de winkels loopt volgend jaar het huurcontract af of de huurovereenkomst wordt heronderhandeld. 'Dat biedt het concern de mogelijkheid om van sommige voorgoed de deuren te sluiten', signaleert RTL. Welke winkels het betreft en of er ook winkels in Nederland sluiten is nog onbekend. H&M heeft in 2020 een zwak derde kwartaal achter de rug. 'De omzet daalde met 16 procent tot 50,8 miljard Zweedse kroon (4,8 miljard euro), terwijl de winst van 3,8 naar 1,8 miljard kroon kelderde', meldt RTL.
(PvWK, bron: RTL, foto: Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- corona
- winkels sluiten
- pandemie
- kopen
- 250
- klanten
- Hennes & Mauritz
- fenomeen
- winkel
- retailketen
- wereldwijd
- vaker online
- merk
- b2b
- H&M
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




