H&M sluit 250 winkels wegens transitie naar online
- Food-en-retail
- 2 okt 2020 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 2 okt 2020 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Hennes & Mauritz gaat wereldwijd 250 winkels sluiten. 'Vanwege het coronavirus kopen klanten vaker online in plaats van dat ze naar de winkel gaan', aldus de retailketen, een fenomeen dat je overal ziet.
Volgend jaar sluit het Zweedse retailmerk dan ook zo'n 250 winkels: vijf procent van het totale H&M stenen arsenaal. Voor een kwart van de winkels loopt volgend jaar het huurcontract af of de huurovereenkomst wordt heronderhandeld. 'Dat biedt het concern de mogelijkheid om van sommige voorgoed de deuren te sluiten', signaleert RTL. Welke winkels het betreft en of er ook winkels in Nederland sluiten is nog onbekend. H&M heeft in 2020 een zwak derde kwartaal achter de rug. 'De omzet daalde met 16 procent tot 50,8 miljard Zweedse kroon (4,8 miljard euro), terwijl de winst van 3,8 naar 1,8 miljard kroon kelderde', meldt RTL.
(PvWK, bron: RTL, foto: Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 250
- klanten
- merk
- Hennes & Mauritz
- winkels sluiten
- vaker online
- H&M
- fenomeen
- merk
- pandemie
- corona
- retailketen
- winkel
- b2b
- wereldwijd
- kopen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




