Ici Paris XL personaliseert online winkelervaring
- Food-en-retail
- 12 okt 2020 @ 09:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Web
- 12 okt 2020 @ 09:23
- Sjaak Hoogkamer
Ici Paris XL zet in op online personalisatie in een poging om meer relevante en persoonlijke online-ervaringen te bieden aan individuele gebruikers.
Segmentatie van gebruikers
Insider stelt de marketingteams van de parfumerieketen in staat om op maat gemaakte, meer relevante en zinvolle customer journeys in te richten door middel van microsegmentatie van gebruikers. Dat moet zorgen voor een verhoging van de gemiddelde bestelwaarde en optimalisatie van de conversie. Insider's Growth Management Platform ondersteunt al meer dan 600 wereldwijde merken, waaronder UNIQLO, Philips, Decathlon, Samsung en Toyota.
We willen personalisatie bieden die gericht is op onze klanten op microniveau, waarbij we het beste van AI en moderne technologie gebruiken in onze marketingstrategie.
'Insider biedt een eenvoudig te integreren platform dat geen extra IT-afhankelijkheid vereist. Het platform heeft kant-en-klare templates die specifiek zijn voor de cosmetica-industrie, zoals ‘social proof’, wat ons heeft geholpen om een grotere betrokkenheid bij onze website te bereiken,’ zegt Harold Simonart, Ecommerce Manager Benelux bij Ici Paris XL.
Stijging van de gemiddelde bestelwaarde
Samen met Insider heeft het marketingteam van Ici Paris XL al een stijging van 36% bereikt in de gemiddelde bestelwaarde en een aanzienlijke verbetering van de CR (conversionrate) door gebruik te maken van krachtige overlays. Een goed voorbeeld daarvan zijn naar eigen zeggen de zogenaamde ‘Exit Intent On-site Messages’, die moeten voorkomen dat gebruikers vertrekken tijdens het bezoek aan de site en het daadwerkelijke bestelproces. Het bedrijf blijft werken aan on-site consumentenervaringen met behulp van Insider's AI-gestuurde microsegmentatie van gebruikersprofielen. Beide teams kijken ook naar CRM-integratie mogelijkheden om de conversie en de gemiddelde bestelwaarde verder te optimaliseren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




