Ici Paris XL personaliseert online winkelervaring

Ici Paris XL personaliseert online winkelervaring
  • Food-en-retail
  • 12 okt 2020 @ 09:23
  • 10500 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Web

Ici Paris XL zet in op online personalisatie in een poging om meer relevante en persoonlijke online-ervaringen te bieden aan individuele gebruikers.

Segmentatie van gebruikers

Insider stelt de marketingteams van de parfumerieketen in staat om op maat gemaakte, meer relevante en zinvolle customer journeys in te richten door middel van microsegmentatie van gebruikers. Dat moet zorgen voor een verhoging van de gemiddelde bestelwaarde en optimalisatie van de conversie. Insider's Growth Management Platform ondersteunt al meer dan 600 wereldwijde merken, waaronder UNIQLO, Philips, Decathlon, Samsung en Toyota.

We willen personalisatie bieden die gericht is op onze klanten op microniveau, waarbij we het beste van AI en moderne technologie gebruiken in onze marketingstrategie.

'Insider biedt een eenvoudig te integreren platform dat geen extra IT-afhankelijkheid vereist. Het platform heeft kant-en-klare templates die specifiek zijn voor de cosmetica-industrie, zoals ‘social proof’, wat ons heeft geholpen om een grotere betrokkenheid bij onze website te bereiken,’ zegt Harold Simonart, Ecommerce Manager Benelux bij Ici Paris XL.

Stijging van de gemiddelde bestelwaarde

Samen met Insider heeft het marketingteam van Ici Paris XL al een stijging van 36% bereikt in de gemiddelde bestelwaarde en een aanzienlijke verbetering van de CR (conversionrate) door gebruik te maken van krachtige overlays. Een goed voorbeeld daarvan zijn naar eigen zeggen de zogenaamde ‘Exit Intent On-site Messages’, die moeten voorkomen dat gebruikers vertrekken tijdens het bezoek aan de site en het daadwerkelijke bestelproces. Het bedrijf blijft werken aan on-site consumentenervaringen met behulp van Insider's AI-gestuurde microsegmentatie van gebruikersprofielen. Beide teams kijken ook naar CRM-integratie mogelijkheden om de conversie en de gemiddelde bestelwaarde verder te optimaliseren.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken