'Amazon zoekt Nederlands mega-dc'
- Food-en-retail
- 14 jul 2023 @ 10:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieWeb
- 14 jul 2023 @ 10:45
- Peter van Woensel Kooy
Amazon wil zich nu ook fysiek gaan vestigen in Nederland. Het merk gaat hiertoe een distributiecentrum van 100.000 vierkante meter openen in Nederland, meldt VGM.
Dat meldt het vastgoedmedium op basis van goed ingevoerde bronnen in de logistieke vastgoedwereld.
'Amazon heeft een zoekvraag uitstaan van 100.000 vierkante meter aan distributieruimte. Dergelijke locaties zijn zeer schaars. Amazon is dan ook op zoek naar grond waar een nieuw dc ontwikkeld kan worden of een bestaand distributiecentrum dat kan worden uitgebreid, aldus een van de bronnen.
Tot dusver bezit Amazon slechts een bezorgcentrum op Schiphol, en doet het bedrijf de aanvoer van de producten vanuit Duitsland. Maar hier komt binnenkort verandering in', aldus VGM.
Amazon is sinds 2015 actief in Nederland. Sinds 2020 is er ook een Nederlandstalige website, terwijl de producten nog uit Duitsland komen. Waar deze eerst alleen boeken aanbood, groeide het platform in acht jaar uit tot de één na grootste bezorgservices van Nederland. Alleen Bol.com bezit een groter marktaandeel. Lees hier verder.
(bron: Vastgoedmarkt, beeld: Christian Wiediger / Unsplash)
Raadpleeg ook: MarketingTribune dossier Amazon (526 artikelen)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Amazon
- bezorgservice
- DC
- VGM
- Jeff Bezos
- Bol.com
- platform
- Schiphol
- distributie
- platform
- pakket
- Nederlandse markt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Kerst 2024: Intratuin is er zoals altijd vroeg bij
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Oot Granola in zee met Yvette van... 08-11-2024
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro... 08-11-2024
- Taste of Horecava biedt ruimte... 08-11-2024
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en... 07-11-2024
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail... 07-11-2024
- Amal Kamar van Greetz: 'Marketing... 07-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing