Echte boerenkaas direct van de boer op je deurmat
- Food-en-retail
- 11 nov 2020 @ 11:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 11 nov 2020 @ 11:48
- Peter van Woensel Kooy
Boerenkaas van 'De firma Kaas' door de brievenbus is helemaal handig nu we zoveel mogelijk thuis moeten blijven. Maar ook daarna lijkt deze dienstverlening een regelrecht gat in de markt.
De firma Kaas bezorgt Nederlandse boerenkazen bij de mensen thuis. Daarmee slaat kaasbaas en rasondernemer Wouter Swolfs (44) een brug tussen boeren en kaasliefhebbers. De firma verstuurt echte boerenkaas op abonnementsbasis via de brievenbus en is daarmee uniek in Nederland.
Het idee
De firma Kaas anno 2018 zorgt ervoor dat de kazen van de boerderijen bij een breder publiek op tafel komen. Liefhebbers hebben de keuze uit drie verschillende soorten: jong belegen, belegen en oud. Daarnaast kiest de klant of hij wekelijks of tweewekelijks een pakketje op de deurmat wil laten ploffen. Ook ontvangen de abonnees iedere keer een andere kaassoort van één van de vijf boeren. Dezelfde kaas van één favoriete boer behoort ook tot de mogelijkheden.
De kaas
De boerenkaas is handgemaakt op de boerderij en bereid met verse, rauwe melk van eigen koeien. Bovendien is de kaas op een natuurlijke manier gerijpt. Elke boer gebruikt hiervoor zijn eigen authentieke recept. Nieuwsgierig naar de makers? De meewerkende boeren, verspreid over heel Nederland, zijn te vinden op de firma kaas-site.
Samenwerkende boeren
De ene kaasboerderij bestaat al honderd jaar, een andere wordt gerund door de vierde generatie kaasmakers en de derde is het teamwork van een complete familie. Doordat de firma enerzijds kaas direct bij deze boeren afneemt en anderzijds kaas direct aan de klant aanbiedt, halen zij overbodige schakels uit de keten. Daarnaast krijgen de aangesloten boeren significant beter betaald. Hoe gaat het in z’n werk? Elke week haalt de firma kaas bij de boerderijen de kaas op. Nadat de kaas gesneden en gelabeld is verzorgt PostNL de verzending van de in een speciale brievenbusdoos verpakte kaas. De klant hoeft er dus niet voor thuis te blijven. In de doos zit een persoonlijk ondertekende kaart van het boerenkaasteam. Ook ontbreekt het kaaspapier niet, waarin je de kaas langer kunt bewaren. De firma kaas gebruikt kaaspapier zonder plastic.
Praktische kaas weetjes
Iedereen kan zich inschrijven voor een gratis 3-daagse mini-stoomcursus ‘leer alles over kaas’, melden de initiatoren namens De firma Kaas. 'Je krijgt drie mailtjes met praktische zaken over kaas waar je eigenlijk nooit bij stilstaat. Waarom is kaas eigenlijk geel? Is er verschil tussen boeren rauwe melk en gepasteuriseerde melk? Zo leer je vanuit je luie stoel allerlei koeien en boerderij weetjes over één van ’s lands meest geliefde product.' Meer info via www.defirmakaas.nl, onder het motto 'Direct van de boer via de brievenbus'.
(PvWK, foto: Polina Tankilevitch / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- brug
- De firma Kaas
- boer
- abonnement
- Wouter Swolfs
- kaas
- rasondernemer
- boeren
- food
- retail
- thuis
- melk
- zuivel
- distributie
- kaasbaas
- plakje
- koe
- merk
- liefhebbers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing