CBL, FNLI en LTO Nederland organiseren voedseldebat voor Tweede Kamerleden
- Food-en-retail
- 1 feb 2021 @ 08:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PolitiekFoodMarketing
- 1 feb 2021 @ 08:20
- Peter van Woensel Kooy
Dinsdag 23 februari organiseren het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) en Land- en Tuinbouworganisatie Nederland (LTO Nederland) het Voedselverkiezingsdebat 2021.
Tijdens dit debat, dat vier jaar geleden ook werd georganiseerd, gaan huidige en toekomstige Tweede Kamerleden in gesprek over het Nederlandse voedselsysteem. U kunt dit debat online volgen via een livestream.
Hoe kijken de politieke partijen naar voedsel, van boer tot bord? 2020 heeft duidelijk gemaakt dat de voedselketen een vitaal en stabiel onderdeel is van Nederland. Boeren, voedselverwerkers en supermarkten zorgen er samen voor dat Nederland ook tijdens de coronacrisis toegang heeft tot veilig, duurzaam, gezond, betaalbaar en lekker voedsel. Tegelijkertijd ziet de keten uitdagingen voor de toekomst, zoals het verdienvermogen van boeren en tuinders waarover de ketenpartijen met elkaar in gesprek zijn. In de verkiezingsprogramma’s van de politieke partijen zijn talrijke voorstellen opgenomen om het huidige systeem van voedselproductie en -consumptie bij te sturen. Wat kunnen de verschillende partijen in de agrifoodsector doen om de consument meer te stimuleren en te helpen om bijvoorbeeld gezonder of duurzamer te eten? Het economisch belang van de agrifoodsector voor Nederland is groot.
Bijvoorbeeld als het gaat om werkgelegenheid. Hoe wordt die economische rol en de (internationale) concurrentiepositie behouden en versterkt? Genoeg redenen om daarover in gesprek te gaan.
Eline Vedder (CDA), Laura Bromet (GroenLinks), Frank Futselaar (SP) en Roelof Bisschop (SGP) hebben hun deelname aan het debat reeds bevestigd. Het debat wordt gemodereerd door Daniël Schut.
Het Voedselverkiezingsdebat vindt plaats op dinsdag 23 februari van 15:30 tot 17:00 uur vanuit Perscentrum Nieuwspoort (foto boven) en is online te volgen via een livestream. Aanmelden is noodzakelijk en kan via deze link. Deelname is voor volgers van MarketingTribune via de link gratis.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Land- en Tuinbouworganisatie Nederland
- debat
- verkiezingen
- LTO Nederland
- Voedselverkiezingsdebat
- 2021
- Centraal Bureau Levensmiddelenhandel
- marketing
- FNLI
- politiek
- Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie
- food
- 23 februari
- branche
- CBL
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes