Philips TV eerste met gepersonaliseerd geluid

  • Food-en-retail
  • 3 mrt 2021 @ 11:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

TP Vision heeft op de Internationale Dag van het Gehoor bekendgemaakt dat Philips TV als eerste Mimi Sound Personalisation in zijn televisietoestellen zal opnemen. Dit stelt consumenten in staat om het geluid aan te passen aan hun persoonlijke voorkeur.

TP Vision is de licentiehouder die verantwoordelijk is voor het ontwerp, de ontwikkeling, de productie en de marketing van Philips TV (in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en geselecteerde landen in Azië-Pacific) en Philips Sound (wereldwijd).

TP Vision gaat het merendeel van de toestellen uit de Europese Android tv-serie van 2021 uitrusten met Mimi Sound Personalisation-technologie.

In een reactie stelt Martijn Smelt, CMO Europe TP Vision: ‘We vinden de algehele gebruikservaring van onze klanten net zo belangrijk als hoge beeld- en geluidskwaliteit van onze Philips TV-toestellen. De toevoeging van de Mimi-functionaliteit bewijst dat tv-kijken verder kan worden verbeterd en gepersonaliseerd voor een optimale ervaring voor al onze klanten.’

Met Mimi Sound Personalisation kunnen gebruikers de instellingen van hun tv-audio aanpassen aan hun eigen luisterprofiel met een korte gehoortest via een iOS- of Android-handset of -tablet. Op basis hiervan wordt een zogenoemd persoonlijk hearing ID-profiel gemaakt dat vervolgens eenvoudig kan worden gesynchroniseerd met de televisie via een QR-code. Het resultaat is volgens TP Vision een 'gepersonaliseerde geluidsprestatie en geoptimaliseerde televisiebeleving'

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken