Philips TV eerste met gepersonaliseerd geluid
- Food-en-retail
- 3 mrt 2021 @ 11:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 3 mrt 2021 @ 11:25
- Sjaak Hoogkamer
TP Vision heeft op de Internationale Dag van het Gehoor bekendgemaakt dat Philips TV als eerste Mimi Sound Personalisation in zijn televisietoestellen zal opnemen. Dit stelt consumenten in staat om het geluid aan te passen aan hun persoonlijke voorkeur.
TP Vision is de licentiehouder die verantwoordelijk is voor het ontwerp, de ontwikkeling, de productie en de marketing van Philips TV (in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en geselecteerde landen in Azië-Pacific) en Philips Sound (wereldwijd).
TP Vision gaat het merendeel van de toestellen uit de Europese Android tv-serie van 2021 uitrusten met Mimi Sound Personalisation-technologie.
In een reactie stelt Martijn Smelt, CMO Europe TP Vision: ‘We vinden de algehele gebruikservaring van onze klanten net zo belangrijk als hoge beeld- en geluidskwaliteit van onze Philips TV-toestellen. De toevoeging van de Mimi-functionaliteit bewijst dat tv-kijken verder kan worden verbeterd en gepersonaliseerd voor een optimale ervaring voor al onze klanten.’
Met Mimi Sound Personalisation kunnen gebruikers de instellingen van hun tv-audio aanpassen aan hun eigen luisterprofiel met een korte gehoortest via een iOS- of Android-handset of -tablet. Op basis hiervan wordt een zogenoemd persoonlijk hearing ID-profiel gemaakt dat vervolgens eenvoudig kan worden gesynchroniseerd met de televisie via een QR-code. Het resultaat is volgens TP Vision een 'gepersonaliseerde geluidsprestatie en geoptimaliseerde televisiebeleving'
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- FrietHoes versterkt merkpositie met... 29-10-2025
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




