Sushi Point zet vegan sushi op de kaart
- Food-en-retail
- 6 apr 2021 @ 06:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 6 apr 2021 @ 06:53
- Peter van Woensel Kooy
Take-away sushi-keten Sushi Point bezorgt vanaf nu ook de plantaardige fijnproever een glimlach. Op het menu kiezen zij vanaf nu uit vijf gerechten bereid met plant-based vis, van het snel groeiende Nederlandse merk Vegan ZeaStar.
Hiermee zet Sushi Point, met 32 vestigingen, de toon als eerste grote keten met echt lekkere vegan versies van Japanse visgerechten – en kan nu echt iedereen zich verheugen op de bekende zwarte doosjes. Nieuw zijn de varianten vegan Lemon Ebi en Spicy Zalmon.
Plantaardige vis?
Sashimi is een traditioneel Japans gerecht van dungesneden rauwe vis dat immens populair is geworden in de Westerse wereld. Door de slechte ecologische reputatie van tonijn en zalm is sashimi echter steeds meer omstreden. Een plantaardig alternatief van hoge kwaliteit betekent een doorbraak voor sushi, sashimi en nigiri, en de visopvolgers van Vegan ZeaStar gooien hierom internationaal hoge ogen. 'Zo werd in 2020 Vegan ZeaStar No Tuna sashimi bekroond met een Peta Vegan Food award in Duitsland. Tot in Japan worden de alternatieven geroemd om de vis-eigen structuur en smaak', meldt het plantbased merk trots.
Vraag naar plant-based door het dak
Deze ontwikkeling gaat verder dan sushi alleen. De interesse in 100% plantaardige producten neemt wereldwijd in rap tempo toe. Consumenten hebben daar diverse redenen voor: de eigen gezondheid, ecologische voetafdruk verkleinen, niet willen bijdragen aan overbevissing, en meer recent: het risico van overspringende virussen van dier op mens. In de supermarkt is het plantaardige aanbod daarom de laatste jaren sterk gegroeid en zal na verwachting in de komende vijf jaar verdubbelen. De horeca loopt iets achter, maar ook hier beginnen grote spelers in te haken op de nieuwe vraag.
Internationale gamechangers
Vegan ZeaStar is een van de revolutionaire merken van Vegan Finest Foods. Naast Nederland groeit de vraag naar hun producten ook in het buitenland, onder andere in Engeland, Duitsland en de Verenigde Staten. Voor zowel Vegan Finest Foods als Sushi Point is een belangrijke voorwaarde om in de keuze voor plantaardig geen concessies te doen aan smaak en textuur. Ècht lekkere vegan gerechten dus. Ze zijn vanaf nu verkrijgbaar bij alle Sushi Point vestigingen.
(PvWK)
Over Vegan ZeaStar
'Vegan ZeaStar (voorheen SeaStar) producten worden gemaakt door Vegan Finest Foods: een samenwerking tussen Vegan XL en de Vegan Junk Food Bar. Meer info klik hier.' Meer over Sushipoint is hier te vinden.'
(bron: VFF)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fijnproever
- glimlach
- take-away
- plantaardig
- VFF
- Vegan ZeaStar
- plant-based
- Nederland
- vis
- sushi-keten
- Sushi Point
- Vegan Zeastar
- Lemon Ebi
- Spicy Zalmon
- vegan
- menu
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers