Action wil dit jaar 300 nieuwe winkels openen
- Food-en-retail
- 17 mei 2021 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenWinkelenZakelijk
- 17 mei 2021 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Action wil in 2021 nog flink groeien en circa 300 nieuwe winkels openen. Slechts een paar van de filialen komt in Nederland, het leeuwendeel elders in Europa,
Eerder bleek al dat Action ondanks de coronapandemie en de tijdelijke winkelsluitingen toch wist te groeien in 2020. Het bedrijf zag de inkomsten stijgen met 10 procent en de winst groeide met 14 procent, meldt Nu. De huidige groei-ambities blijken uit dit jaarverslag van grootaandeelhouder 3i. In Nederland zijn er inmiddels zo'n 400 Actions. Onlangs opende de 600ste winkel in Frankrijk en de 400ste in Duitsland. Recent startte Action ook met winkels in Tsjechië en in Italië. De roots van dit retaildiscounter-succes liggen in Enkhuizen, waar Gerard Deen, Rob Wagemaker en later Boris Deen van het gelijknamige Deen-familiebedrijf in 1993 hun eerste Action winkeltje startten. Anno 2021 wordt Action geleid door Sander van der Laan (52), sinds 2015. Hij was hiervoor o.a. topmarketeer en ceo bij Albert Heijn.
(PvWK, bronnen: MT, 3i en Nu.nl, beeld: Action Polen via Wikicommons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- discount
- Duitsland
- expansie
- Deen
- Nederland
- Frankrijk
- winkel
- Action
- merk
- 3ii
- grootaandeelhouder
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




