Apple wil internationaal flink meer winkels openen
- Food-en-retail
- 2 jun 2021 @ 11:37
- Link
- 
  
 Peter van Woensel Kooy
 senior redacteur, merk-expert
 MarketingTribune
- AppleMarketing
- 2 jun 2021 @ 11:37
- Peter van Woensel Kooy
De pandemie gaf weliswaar ook bij Apple een boost aan de verkopen online, toch gelooft het merk in 'stenen retail'. Volgens Apple creëren winkels een extra band met de consument dus wordt een serie nieuwe zaken geopend.
Dat melden Funke Mediengruppe en Bloomberg. Het merk uit Cupertino, Californië telt wereldwijd ongeveer 500 Apple-winkels, waaronder 100 in Europa.
Winkellocaties bieden mensen volgens het merk de mogelijkheid om nieuwe technologie te ervaren, vragen te stellen en workshops over Apple-producten bij te wonen, zegt Deirdre O'Brien, Apples senior vice-president Retail tegen Funke. 'Op onze online site kunnen mensen veel leren over de producten. In een winkel kunnen ze ze aanraken en voelen. We zijn van plan meer winkels toe te voegen.
De pandemie heeft de druk vergroot op veel retailers. Verschillende ketens melden problemen, Apple lijkt mede dankzij de hoge reserves op de bank, anti-cyclisch op de pandemie te reageren en kiest voor uitbreiding in retail. Apple kondigde dit jaar al aan dat het ongeveer 1 miljard euro in München gaat investeren in een computerchipsfabriek.
(PvWK, bronnen: Funke Mediengruppe en Bloomberg, foto: Vojtech Okenka / Pexels)
- 
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
- FrietHoes versterkt merkpositie met... 29-10-2025
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025







