Autodrop lanceert nieuwe 360-campagne Overdrive

Autodrop lanceert nieuwe 360-campagne Overdrive
  • Food-en-retail
  • 29 sep 2021 @ 11:33
  • 20662 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Snoepmerk Autodrop lanceert samen met social-first marketing agency GoSpooky, de 360-graden campagne Overdrive. De introductiecampagne viert de komst van de nieuwe 'Opgevoerde Autodrop' smaaksensatie.

Deze variant brengt volgens het vermaarde merk iedereen met z’n intense, zachte vulling 'in de hoogste versnelling'. 

Met de bijbehorende hit Overdrive voeren zangeres Samantha Steenwijk en rapper Sjaak de snelheid verder op. Actieverpakkingen van Opgevoerde Cadillacs, Kevers en Dubbel Dekkers liggen vanaf deze week in de schappen. De campagne loopt tot medio oktober 2021 op Instagram en TikTok.

360-campagne
De komst van de nieuwe smaken binnen het Autodrop wagenpark wordt op een overdriven manier gevierd. De videoclip van Overdrive, een speciale samenwerking tussen volkszangeres Samantha Steenwijk en rapper Sjaak, speelt daarin een centrale rol. Bij deze productie is samengewerkt met Crocodile agency, specialisten op het gebied van artiest partnerships. Buiten ads op Spotify, YouTube, Instagram en TikTok wordt interactie met de doelgroep vergroot door alle Autodrop fans van Nederland op te roepen hun eigen “Overdriven” dance moves op het nummer te delen via TikTok.

Ivo Brand, Marketing Manager bij Autodrop: 'We zijn ontzettend trots op deze opvallende 360-graden campagne. Met de grootse “Overdriven” aanpak zetten we de productintroductie kracht bij en slaan we de brug tussen online en offline interactie. Op deze manier enthousiasmeren we onze Autodrop fans en brengen we de intense, krachtige smaaksensatie tot leven.'

'Win die Birò!'
Autodrop fans vieren ook mee tijdens deze campagne. Zij maken kans om de roze Birò uit de Overdrive videoclip te winnen. In de speciale actieverpakkingen van Opgevoerde Autodrop zitten meerdere autosleutels verstopt. Gelukkigen die een autosleutel vinden, winnen een spectaculaire race experience op het circuit van Zandvoort. Onder deze racers wordt uiteindelijk de felbegeerde roze Birò uit de videoclip verloot.
(PvWK)

Over Autodrop
'Autodrop is onderdeel van Concorp en is een gerespecteerde speler in de zoetwarenmarkt. Als merkenbouwer en producent van private- en fancy label concepten onderscheidt Concorp zich door kwaliteit, innovatie en smaak. Merken als Autodrop, Oldtimers, Ricola, en Fisherman’s Friend zitten o.a. in hun portfolio. Autodrop is prettig gestoord, grappig, onweerstaanbaar en een beetje brutaal. Met snoep in de vorm van autootjes heeft Autodrop de leukste dropjes en snoepjes van Nederland! Hoe gekker, hoe lekkerder!'

(bron: Autodrop)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken