Supermarktproducten duurder: Unilever en Procter verhogen de prijzen
- Food-en-retail
- 21 okt 2021 @ 13:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFoodOnderzoek
- 21 okt 2021 @ 13:10
- Peter van Woensel Kooy
De sterk stijgende kosten krijgen effect in de supermarkt. Fmcg-concern Unilever heeft de prijzen het afgelopen derde kwartaal met 4,1 procent verhoogd. Ook rivaal Procter & Gamble en verfmerk Akzo Nobel kondigen prijsverhogingen aan.
Dit meldt Unilever-baas Alan Jope bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal van de internationale merkfabrikant in voeding, wasmiddelen en schoonheidsproducten. Volgens Jope zijn, nu de economie zich enigszins herstelt van de pandemie, alle grondstoffen snel duurder aan het worden, omdat er aan van alles gebrek is: landbouwproducten, petrochemische producten als plastic, papier, transport en logistiek, energie en arbeid, zo zegt hij in de Volkskrant. ‘Dit soort inflatie hebben we de afgelopen twintig jaar niet gezien’, aldus Jope, die verwacht dat de stijgingen tot halverwege volgend jaar doorzetten. Hij wil 30 procent van de gestegen kosten bestrijden door slimmer in te kopen en door in de eigen kosten te snijden. 70 procent wordt gecompenseerd door prijsstijgingen die Unilever gaat doorberekenen. De sterk stijgende prijzen hebben ook hun weerslag op het consumentenvertrouwen, meldt het CBS. Steeds meer Nederlanders vinden dat de prijzen sterk stijgen. Lees hier verder.
(bronnen: ANP / De Volkskrant, beeld: Firmbee / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pandemie
- stijgend
- Unilever
- kosten
- concern
- fmcg
- prijsverhogingen
- effect
- Procter & Gamble
- verfmerk
- supermarkt
- Akzo Nobel
- rivaal
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




