Supermarktproducten duurder: Unilever en Procter verhogen de prijzen
- Food-en-retail
- 21 okt 2021 @ 13:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFoodOnderzoek
- 21 okt 2021 @ 13:10
- Peter van Woensel Kooy
De sterk stijgende kosten krijgen effect in de supermarkt. Fmcg-concern Unilever heeft de prijzen het afgelopen derde kwartaal met 4,1 procent verhoogd. Ook rivaal Procter & Gamble en verfmerk Akzo Nobel kondigen prijsverhogingen aan.
Dit meldt Unilever-baas Alan Jope bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal van de internationale merkfabrikant in voeding, wasmiddelen en schoonheidsproducten. Volgens Jope zijn, nu de economie zich enigszins herstelt van de pandemie, alle grondstoffen snel duurder aan het worden, omdat er aan van alles gebrek is: landbouwproducten, petrochemische producten als plastic, papier, transport en logistiek, energie en arbeid, zo zegt hij in de Volkskrant. ‘Dit soort inflatie hebben we de afgelopen twintig jaar niet gezien’, aldus Jope, die verwacht dat de stijgingen tot halverwege volgend jaar doorzetten. Hij wil 30 procent van de gestegen kosten bestrijden door slimmer in te kopen en door in de eigen kosten te snijden. 70 procent wordt gecompenseerd door prijsstijgingen die Unilever gaat doorberekenen. De sterk stijgende prijzen hebben ook hun weerslag op het consumentenvertrouwen, meldt het CBS. Steeds meer Nederlanders vinden dat de prijzen sterk stijgen. Lees hier verder.
(bronnen: ANP / De Volkskrant, beeld: Firmbee / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Akzo Nobel
- concern
- supermarkt
- Unilever
- verfmerk
- Procter & Gamble
- rivaal
- prijsverhogingen
- stijgend
- fmcg
- pandemie
- kosten
- effect
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes