Nieuwe Marie-Stella-Maris store in Amsterdam

Nieuwe Marie-Stella-Maris store in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 30 nov 2021 @ 08:16
  • 16561 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Marie-Stella-Maris heeft een tweede store geopend op de Van Baerlestraat 34 in het Amsterdamse Museumkwartier. Dé perfecte locatie voor een dagje uit en het shoppen van kerstcadeaus. Simon Neefjes en Josha Jansen lichten toe.

Meer mensen kunnen nu real life kennis maken met de natuurlijke verzorgingsproducten en luxe huisparfums, waaronder de limited Festive collection speciaal voor de aankomende feestdagen. Good to know: ook deze store beschikt over een Refill Bar waar favorieten producten nagevuld kunnen worden.

Afgelopen week opende Marie-Stella-Maris haar tweede filiaal op de Van Baerlestraat 34 in het Amsterdamse Museumkwartier. Bekende musea, zoals het Van Gogh Museum en het Rijksmuseum, liggen op steenworp afstand. De imposante wijk zit daarnaast boordevol unieke winkels, cafés en restaurants. 'Een fantastische plek om kerstaankopen te doen en een dagje door te brengen, of twee', aldus de retailer zelf.

Speciaal voor de feestdagen heeft het ‘giftable’ merk een limited Festive Collection gelanceerd. Naast de reguliere collectie is ook deze gelimiteerde collectie verkrijgbaar in het filiaal op de van Baerlestraat. De store is groter dan de eerste store in de Negen Straatjes (Keizersgracht 357, Amsterdam), biedt meer mogelijkheden om kennis te maken met de collectie natuurlijke verzorgingsproducten en luxe huisparfums en het organiseren van intieme (lancering)evenementen. Een deel van de muur van de store is voorzien van indrukwekkend beeld van fotograaf Bastiaan Woudt, speciaal geschoten voor de Marie-Stella-Maris Foundation bij één van de waterprojecten Mukono, Uganda.

Nóg duurzamer met Refill Bar
Marie-Stella-Maris focust op refill om afval en de impact op het milieu te beperken. Met een succesvol navulstation in de eerste store beschikt nu ook het nieuwe filiaal over een eigen Refill Bar waar populaire besteller producten als de Hand & Body Wash of Geurstokjes nagevuld kunnen worden.

Impact & groeiambitie
Ondanks de coronacrisis wil Marie-Stella-Maris zich de komende jaren concentreren op groei om daarmee nóg meer sociale impact te maken. Het openen van extra winkels draagt daaraan bij. Simon Neefjes (CEO): 'We zijn al enige tijd opzoek naar een tweede store-locatie die past bij ons merk. Uiteraard is de locatie belangrijk, met kenmerken als zichtbaarheid, doorloop en bereikbaarheid. Toen ons oog viel op de locatie in Amsterdam Zuid voelde het gelijk goed en was de keuze snel gemaakt.'

Josha Jansen (Marketing Director) vertelt MarketingTribune: 'Meer mensen kunnen nu gemakkelijker kennis maken met onze sociale missie en producten. Ook bedienen we nog meer klanten met ons duurzame refill-concept. Om dit nog toegankelijker te maken staat er voor 2022 ook een uitbreiding van refill punten gepland bij een aantal Bijenkorf filialen. Volgens ons motto: Enjoy, Refill, Contribute.'
(PvWK)

 

Over Marie-Stella-Maris
'Marie-Stella-Maris is een Nederlands merk opgericht met een duidelijke maatschappelijke missie: schoon drinkwater en hygiëne voor iedereen. Het merk doneert structureel 5% van de omzet om duurzame waterprojecten te realiseren. Middels het aanbod in natuurlijk mineraalwater en luxe body- en home care producten draagt Marie-Stella-Maris haar steentje bij. Sinds de oprichting in 2011 heeft Marie-Stella-Maris al meer dan € 1.500.000 gedoneerd en hebben al duizenden mensen toegang kunnen krijgen tot schoon water.'

(bron: M-S-M)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken