Fuze Tea viert kracht van fusie met Made of Fusion campagne

Fuze Tea viert kracht van fusie met Made of Fusion campagne
  • Food-en-retail
  • 16 mei 2022 @ 10:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommunicatieFood

De eerste wereldwijde creatieve campagne voor het merk Fuze Tea, genaamd ‘Made of Fusion’, brengt een ode aan de verschillen en contrasten van mensen en de wereld waarin zij leven.

De campagne is geïnspireerd op de drie unieke ingrediënten die samenkomen in Fuze Tea - getrokken thee, fruitsmaken en een vleugje kruiden, en komt onder andere tot leven via gamificatie op het Made of Fusion-platform. Op deze manier wil het ijstheemerk consumenten motiveren om hun verschillen te vieren en hun contrasten te omarmen. 

Voor deze campagne lanceert Fuze Tea het Made of Fusion-platform dat zich richt op de reislustige consument, ofwel ‘Modern Explorer’, die van nieuwe ervaringen houdt en zelfexpressie en -ontdekking belangrijk vindt. Zo wordt de consument meegenomen op ontdekkingsreis. Onderdeel hiervan is het innovatieve platform waarbij de consument door middel van gamification haar contrasten kan ontdekken en uit welke ‘fusie’ zij bestaat. De consument maakt daarmee ook kans op een gepersonaliseerde citytrip voor twee personen per trein. 

Tim Geelen, senior Brand Manager Fuze Tea: 'Fusie is wat ons als mens uniek maakt. Deze perfecte fusie van contrasten is ook wat Fuze Tea uniek maakt: een fusie van getrokken thee, fruitsmaken en een vleugje kruiden. Nu ook met twee nieuwe suikervrije varianten. We kijken ernaar uit om met ons allereerste Fuze Tea-platform de contrasten in het leven te vieren met iedereen in Nederland.'

Suikervrije varianten 
Onlangs introduceerde Fuze Tea twee nieuwe suikervrije smaken, Fuze Tea Black Tea Raspberry Mint No Sugar en Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi No Sugar. De introductie van de suikervrije varianten past binnen de ambitie van het bedrijf om meer keuze en minder suiker aan te bieden met als doel dat in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume bestaat uit calorievrije en caloriearme dranken. In het duurzaamheidsplan genaamd This Is Forward beschrijft Coca-Cola in Nederland haar acties en doelstellingen als het gaat om dranken, verpakkingen, klimaat, water en maatschappij. 

Made of Fusion-platform 
De nieuwe TVC-campagne omvat het creatieve werk van de bekroonde Egyptische regisseur Ali Ali, de wereldberoemde fotograaf Ignacio Ricci en een creatief team uit verschillende continenten. De Made of Fusion-campagne wordt voor de lange termijn uitgerold via meerdere kanalen, waaronder tv, online video's, sociale media, buitenreclame en met behulp van influencers, en in Nederland met een 360-marketingplan aangejaagd. 
(PvWK)

Credits 
opdrachtgever: Coca-Cola
regisseur: Ali Ali 
fotograaf: Ignacio Ricci 
productie: Caviar Paris 
lead reclamebureau: McCann Boekarest 
mediabureau: Mediacom 
PR-bureau: Coopr 

  

Over Coca-Cola in Nederland  
'Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola Europacific Partners Nederland. Coca-Cola Europacific Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley, Honest, Fuze Tea en Royal Bliss. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Europacific Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland klik hier of hier.'
(bron: Coca-Cola)
 

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken