Ikea opent mini-woonwarenhuizen in Parijs en Londen
- Food-en-retail
- 23 mei 2022 @ 08:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Customer ExperienceWinkelen
- 23 mei 2022 @ 08:53
- Peter van Woensel Kooy
We kennen Ikea nu voornamelijk van de geel-blauwe blokkendozen langs de snelweg, maar dat is langzaam aan het veranderen.
Dit constateert zakenkrant het FD. Mini-woonwarenhuizen in Parijs en Londen zijn de next big thing. In 2019 opende Ikea al een mini-vestiging in hartje Parijs en in 2023 komt daar een vestiging bij op Oxford Circus in Londen. Dat lijkt niet handig als je grote dozen wilt inladen, maar daar zijn deze winkels dan ook niet voor bedoeld: ze dienen vooral ter inspiratie en versterking van het merk. Ook ketens als Praxis, Gamma en Kwantum hebben hun weg naar het stadscentrum inmiddels gevonden. Retaildeskundige Olaf Zwijnenburg (Rabobank) ziet één belangrijke uitdaging voor deze centrumvestigingen: het personeel. 'Dat zijn geen verkopers, maar ambassadeurs van de formule, die vooral servicegericht, vriendelijk en kundig moeten zijn.'
(PvWK, bronnen: Linkedin en FD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
- Goudwisselkantoor lanceert campagne... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




