Sneakers van Nespresso. What else?
- Food-en-retail
- 12 mei 2022 @ 05:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2022 @ 05:54
- Sjaak Hoogkamer
Nespresso heeft met de Frans zero-waste mode-startup Zèta een sneaker gemaakt van gerecycled koffiedik.De limited edition-capsulecollectie is geïnspireerd op de principes van zero-waste, eco-design en de Franse stijl.
Daarmee is de zogenoemde RE:GROUND volgens Nespresso 'klaar om een instant icoon van duurzame mode te worden.'
Ieder paar sneakers bevat 12 kopjes koffiedik uit het capsulerecyclingprogramma van Nespresso, verwerkt in het veganistische leer bovenop en in de zolen van de schoenen.
De rest van de schoen is gemaakt van 80% gerecyclede en duurzame materialen. RE:GROUND is een van de vele initiatieven die Nespresso neemt op het gebied van duurzaamheid, waarvoor het bedrijf zich sinds afgelopen maand ook officieel B-Corp gecertificeerd mag noemen.
Het aantal zoekopdrachten naar duurzame merken is de afgelopen vijf jaar met meer dan 45% gestegen, aldus het koffimerk. De 25-jarige CEO van Zèta, Laure Babin, zag een gat in de markt voor milieubewust schoeisel. Ze richtte het merk twee jaar geleden op met als doel ’s werelds eerste duurzame sneaker zonder afval te creëren.
Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso: ‘Zèta is een buitengewone startup die stijl en duurzaamheid samenbrengt. De toewijding van het merk aan circulariteit maakt dat ze grenzen verleggen door nieuwe waarde uit afval te creëren, en hun innovatieve geest heeft ertoe geleid dat ze een geheel nieuwe bestemming voor ons gerecyclede koffiedik hebben ontworpen. ‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




