Sneakers van Nespresso. What else?
- Food-en-retail
- 12 mei 2022 @ 05:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2022 @ 05:54
- Sjaak Hoogkamer
Nespresso heeft met de Frans zero-waste mode-startup Zèta een sneaker gemaakt van gerecycled koffiedik.De limited edition-capsulecollectie is geïnspireerd op de principes van zero-waste, eco-design en de Franse stijl.
Daarmee is de zogenoemde RE:GROUND volgens Nespresso 'klaar om een instant icoon van duurzame mode te worden.'
Ieder paar sneakers bevat 12 kopjes koffiedik uit het capsulerecyclingprogramma van Nespresso, verwerkt in het veganistische leer bovenop en in de zolen van de schoenen.
De rest van de schoen is gemaakt van 80% gerecyclede en duurzame materialen. RE:GROUND is een van de vele initiatieven die Nespresso neemt op het gebied van duurzaamheid, waarvoor het bedrijf zich sinds afgelopen maand ook officieel B-Corp gecertificeerd mag noemen.
Het aantal zoekopdrachten naar duurzame merken is de afgelopen vijf jaar met meer dan 45% gestegen, aldus het koffimerk. De 25-jarige CEO van Zèta, Laure Babin, zag een gat in de markt voor milieubewust schoeisel. Ze richtte het merk twee jaar geleden op met als doel ’s werelds eerste duurzame sneaker zonder afval te creëren.
Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso: ‘Zèta is een buitengewone startup die stijl en duurzaamheid samenbrengt. De toewijding van het merk aan circulariteit maakt dat ze grenzen verleggen door nieuwe waarde uit afval te creëren, en hun innovatieve geest heeft ertoe geleid dat ze een geheel nieuwe bestemming voor ons gerecyclede koffiedik hebben ontworpen. ‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers