Sneakers van Nespresso. What else?

Sneakers van Nespresso. What else?
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2022 @ 05:54
  • 12280 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nespresso heeft met de Frans zero-waste mode-startup Zèta een sneaker gemaakt van gerecycled koffiedik.De limited edition-capsulecollectie is geïnspireerd op de principes van zero-waste, eco-design en de Franse stijl.

Daarmee is de zogenoemde RE:GROUND volgens Nespresso 'klaar om een instant icoon van duurzame mode te worden.'

Ieder paar sneakers bevat 12 kopjes koffiedik uit het capsulerecyclingprogramma van Nespresso, verwerkt in het veganistische leer bovenop en in de zolen van de schoenen.

De rest van de schoen is gemaakt van 80% gerecyclede en duurzame materialen. RE:GROUND is een van de vele initiatieven die Nespresso neemt op het gebied van duurzaamheid, waarvoor het bedrijf zich sinds afgelopen maand ook officieel B-Corp gecertificeerd mag noemen.

Het aantal zoekopdrachten naar duurzame merken is de afgelopen vijf jaar met meer dan 45% gestegen, aldus het koffimerk. De 25-jarige CEO van Zèta, Laure Babin, zag een gat in de markt voor milieubewust schoeisel. Ze richtte het merk twee jaar geleden op met als doel ’s werelds eerste duurzame sneaker zonder afval te creëren.

Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso: ‘Zèta is een buitengewone startup die stijl en duurzaamheid samenbrengt. De toewijding van het merk aan circulariteit maakt dat ze grenzen verleggen door nieuwe waarde uit afval te creëren, en hun innovatieve geest heeft ertoe geleid dat ze een geheel nieuwe bestemming voor ons gerecyclede koffiedik hebben ontworpen. ‘

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken