Getir en Jumbo beëindigen samenwerking
- Food-en-retail
- 25 mei 2023 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieBranding
- 25 mei 2023 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo en Getir trekken de stekker uit de samenwerking. Jumbo wil zich naar eigen zeggen meer gaan richten op de groei via eigen winkels en het online kanaal.
De retailketen en flitsbezorger Getir hadden eigenlijk geen samenwerking met elkaar, stelt vakmedium Twinkle. Jumbo had dat wel met Gorillas. Sinds die laatste vorig jaar werd overgenomen door het Turkse Getir, was onduidelijk wat met de samenwerking zou gebeuren. Nu geven de partijen uitsluitsel. ‘De samenwerking met Jumbo en de belevering door Jumbo aan de city stores van Gorillas heeft Gorillas geholpen om in Nederland zijn marktpositie te versterken en vaste voet aan de grond te krijgen’, reageert general manager Florian Brunsting van Getir.
Veel geleerd
'Jumbo gaat voorlopig door met Gorillas', werd in december 2022 nog gemeld. De city stores van Gorillas – beter bekend als darkstores –waar Jumbo mee samenwerkte, worden inmiddels bevoorraad vanuit het distributiecentrum van Getir in Alblasserdam. Het stoppen van de samenwerking eind mei 2023 is toch geen verrassing. Dat beamen ook zowel Brunsting als de ceo van Jumbo, Ton van Veen. ‘We hebben veel geleerd van de samenwerking met Gorillas. We werken nu aan minder complexiteit in het bedrijf en concentreren ons op het dagelijkse verrassen van onze klanten in onze ruim 700 winkels, via Jumbo.com en via de Jumbo app.’
(bron: Twinkle, foto: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
- Column Verkoop Vegetarische Slager heeft raar bijsmaakje
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage Retail Group vraagt...
- Toscanini in zee met online supermarkt Crisp
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 212] Kaären Davoli -... 13-12-2024
- Etos lanceert VR-experience tegen... 12-12-2024
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024