Getir en Jumbo beëindigen samenwerking

- Food-en-retail
- 25 mei 2023 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieBranding
- 25 mei 2023 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo en Getir trekken de stekker uit de samenwerking. Jumbo wil zich naar eigen zeggen meer gaan richten op de groei via eigen winkels en het online kanaal.
De retailketen en flitsbezorger Getir hadden eigenlijk geen samenwerking met elkaar, stelt vakmedium Twinkle. Jumbo had dat wel met Gorillas. Sinds die laatste vorig jaar werd overgenomen door het Turkse Getir, was onduidelijk wat met de samenwerking zou gebeuren. Nu geven de partijen uitsluitsel. ‘De samenwerking met Jumbo en de belevering door Jumbo aan de city stores van Gorillas heeft Gorillas geholpen om in Nederland zijn marktpositie te versterken en vaste voet aan de grond te krijgen’, reageert general manager Florian Brunsting van Getir.
Veel geleerd
'Jumbo gaat voorlopig door met Gorillas', werd in december 2022 nog gemeld. De city stores van Gorillas – beter bekend als darkstores –waar Jumbo mee samenwerkte, worden inmiddels bevoorraad vanuit het distributiecentrum van Getir in Alblasserdam. Het stoppen van de samenwerking eind mei 2023 is toch geen verrassing. Dat beamen ook zowel Brunsting als de ceo van Jumbo, Ton van Veen. ‘We hebben veel geleerd van de samenwerking met Gorillas. We werken nu aan minder complexiteit in het bedrijf en concentreren ons op het dagelijkse verrassen van onze klanten in onze ruim 700 winkels, via Jumbo.com en via de Jumbo app.’
(bron: Twinkle, foto: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management