Pieter Pot krijgt toch doorstart

Pieter Pot krijgt toch doorstart
  • Food-en-retail
  • 22 jan 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingZakelijk

De verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot die in december failliet ging, maakt een doorstart. Volgens directeur en oprichter Jouri Schoemaker van de online-super is er met een crowdfundingscampagne voldoende geld opgehaald om de activiteiten te hervatten.

Tot nu toe is er 1,3 miljoen euro binnengekomen, meldt de NOS.

De bedoeling is dat de naar schatting 20.000 klanten in maart weer kunnen bestellen. 'We zijn alweer producten aan het inkopen", zegt Schoemaker op de site, die meldt dat de oprichter enorm blij is dat 'zijn missie' een nieuwe kans krijgt: 'De steun van onze klanten was het afgelopen halfjaar overweldigend, ondanks alle tegenslagen die we hadden. We hebben nu weer enorm vertrouwen in de toekomst.'
Een trouwe fanbase blijkt toch tot extra veerkracht te leiden, na de eerdere neergang van Pieter Pot zoals we al lazen op MarketingTribune.
Lees hier verder.
(bron: NOS, beeld: Wiki Commons)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken