Pieter Pot krijgt toch doorstart

- Food-en-retail
- 22 jan 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingZakelijk
- 22 jan 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De verpakkingsloze supermarkt Pieter Pot die in december failliet ging, maakt een doorstart. Volgens directeur en oprichter Jouri Schoemaker van de online-super is er met een crowdfundingscampagne voldoende geld opgehaald om de activiteiten te hervatten.
Tot nu toe is er 1,3 miljoen euro binnengekomen, meldt de NOS.
De bedoeling is dat de naar schatting 20.000 klanten in maart weer kunnen bestellen. 'We zijn alweer producten aan het inkopen", zegt Schoemaker op de site, die meldt dat de oprichter enorm blij is dat 'zijn missie' een nieuwe kans krijgt: 'De steun van onze klanten was het afgelopen halfjaar overweldigend, ondanks alle tegenslagen die we hadden. We hebben nu weer enorm vertrouwen in de toekomst.'
Een trouwe fanbase blijkt toch tot extra veerkracht te leiden, na de eerdere neergang van Pieter Pot zoals we al lazen op MarketingTribune.
Lees hier verder.
(bron: NOS, beeld: Wiki Commons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




