Dole daagt Nederlanders in campagne uit ‘wow’ toe te voegen aan stamppot

- Food-en-retail
- 7 mrt 2024 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 mrt 2024 @ 07:48
- Michiel van Zaane
Voor de introductie van haar vernieuwde assortiment lanceert de Dole Sunshine Company een campagne waarin Nederlanders worden uitgedaagd ‘wow’ (lees: ananas) toe te voegen aan traditionele Nederlandse gerechten.
Onderzoek van het bedrijf heeft aangetoond Nederlandse fijnproevers daar niet pertinent tegen zijn. De helft van hen blijkt ‘ja’ te zeggen tegen de combinatie van fruit met hartige gerechten. 45% staat ervoor open om ananas toe te voegen aan het meest iconische gerecht van het land, boerenkoolstamppot!
Na de campagne in het Verenigd Koninkrijk, waardoor is ontdekt dat het toevoegen van ananas aan hun iconische English Breakfast geweldig werkt, is het nu de beurt aan Nederland om 'wow' toe te voegen. Hierna volgen de Fransen met Boeuf Bourgignon Hawaï. De ‘Add Some Wow’-campagne bestaat uit een uitgebreid mediaplan, waaronder social media advertising, een influencercampagne en PR.
Hoe gek ananas met boerenkoolstamppot ook lijkt, uit het onderzoek, in opdracht van Dole uitgevoerd door onderzoeksbureau DirectResearch bij 1.000 respondenten, blijkt dat 13% van de Nederlanders deze combinatie thuis al eens heeft geprobeerd.
‘We dagen Nederlandse fijnproevers uit en inspireren hen om Dole Tropical Gold Ananas te gebruiken. Boerenkoolstamppot is een begrip in Nederland en we kunnen niet wachten om te horen hoe het land reageert op dit recept’, zegt Isabelle Spindler, General Manager van Dole Sunshine Company Europe.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes