Dole daagt Nederlanders in campagne uit ‘wow’ toe te voegen aan stamppot

- Food-en-retail
- 7 mrt 2024 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 mrt 2024 @ 07:48
- Michiel van Zaane
Voor de introductie van haar vernieuwde assortiment lanceert de Dole Sunshine Company een campagne waarin Nederlanders worden uitgedaagd ‘wow’ (lees: ananas) toe te voegen aan traditionele Nederlandse gerechten.
Onderzoek van het bedrijf heeft aangetoond Nederlandse fijnproevers daar niet pertinent tegen zijn. De helft van hen blijkt ‘ja’ te zeggen tegen de combinatie van fruit met hartige gerechten. 45% staat ervoor open om ananas toe te voegen aan het meest iconische gerecht van het land, boerenkoolstamppot!
Na de campagne in het Verenigd Koninkrijk, waardoor is ontdekt dat het toevoegen van ananas aan hun iconische English Breakfast geweldig werkt, is het nu de beurt aan Nederland om 'wow' toe te voegen. Hierna volgen de Fransen met Boeuf Bourgignon Hawaï. De ‘Add Some Wow’-campagne bestaat uit een uitgebreid mediaplan, waaronder social media advertising, een influencercampagne en PR.
Hoe gek ananas met boerenkoolstamppot ook lijkt, uit het onderzoek, in opdracht van Dole uitgevoerd door onderzoeksbureau DirectResearch bij 1.000 respondenten, blijkt dat 13% van de Nederlanders deze combinatie thuis al eens heeft geprobeerd.
‘We dagen Nederlandse fijnproevers uit en inspireren hen om Dole Tropical Gold Ananas te gebruiken. Boerenkoolstamppot is een begrip in Nederland en we kunnen niet wachten om te horen hoe het land reageert op dit recept’, zegt Isabelle Spindler, General Manager van Dole Sunshine Company Europe.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




