Dole daagt Nederlanders in campagne uit ‘wow’ toe te voegen aan stamppot

Dole daagt Nederlanders in campagne uit ‘wow’ toe te voegen aan stamppot
  • Food-en-retail
  • 7 mrt 2024 @ 07:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Voor de introductie van haar vernieuwde assortiment lanceert de Dole Sunshine Company een campagne waarin Nederlanders worden uitgedaagd ‘wow’ (lees: ananas) toe te voegen aan traditionele Nederlandse gerechten.

Onderzoek van het bedrijf heeft aangetoond Nederlandse fijnproevers daar niet pertinent tegen zijn. De helft van hen blijkt ‘ja’ te zeggen tegen de combinatie van fruit met hartige gerechten. 45% staat ervoor open om ananas toe te voegen aan het meest iconische gerecht van het land, boerenkoolstamppot! 

Na de campagne in het Verenigd Koninkrijk, waardoor is ontdekt dat het toevoegen van ananas aan hun iconische English Breakfast geweldig werkt, is het nu de beurt aan Nederland om 'wow' toe te voegen. Hierna volgen de Fransen met Boeuf Bourgignon Hawaï. De ‘Add Some Wow’-campagne bestaat uit een uitgebreid mediaplan, waaronder social media advertising, een influencercampagne en PR. 

Hoe gek ananas met boerenkoolstamppot ook lijkt, uit het onderzoek, in opdracht van Dole uitgevoerd door onderzoeksbureau DirectResearch bij 1.000 respondenten, blijkt dat 13% van de Nederlanders deze combinatie thuis al eens heeft geprobeerd.

‘We dagen Nederlandse fijnproevers uit en inspireren hen om Dole Tropical Gold Ananas te gebruiken. Boerenkoolstamppot is een begrip in Nederland en we kunnen niet wachten om te horen hoe het land reageert op dit recept’, zegt Isabelle Spindler, General Manager van Dole Sunshine Company Europe.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken