Broederliefde brengt met Adidas eigen talkshow over voetbal

Broederliefde brengt met Adidas eigen talkshow over voetbal
  • Food-en-retail
  • 10 jun 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodVoetbal

Brouwerij Broederliefde lanceert een eigen talkshow over voetbal. Deze belooft een mix van voetbalactualiteit, toffe gasten, exclusieve reportages en spannende challenges met topsporters en artiesten te worden. Het eerste seizoen wordt gemaakt in samenwerking met Adidas.

De eerste aflevering van Matchday gaat live op 5 juni 2024 in aanloop naar het EK op het YouTube-kanaal van Supergaande. Het eerste seizoen wordt gemaakt in samenwerking met Adidas.

Het geluid van Broederliefde, die afgelopen week voor de tiende keer op rij werden uitgeroepen tot Best Group tijdens de FunX Media Awards, is al jaren dominant in de kleedkamers en playlists van menig voetballer. Recent nog vierde Broederliefde samen met Feyenoord de bekerwinst van de Rotterdamse club. De onvoorwaardelijke liefde van Broederliefde voor voetbal begon op de voetbalvelden in Spangen, waar de vijf jongens elkaar leerden kennen. De droom om profvoetballer te worden was groot en leek bijna te lukken. Vroeger speelden de jongens onder andere in jeugdteams van FC Utrecht. Toen een professionele voetbalcarrière  uiteindelijk net niet lukte, werd muziek een succesvol plan B. Tegenwoordig zitten ze samen in een vriendenteam en staan ze elk weekend op de tribune bij Sparta. Met Matchday komt er alsnog een voetbaldroom uit. In samenwerking met adidas lanceren zij het eerste seizoen.

Liefde voor voetbal en cultuur
Broederliefde richt zich met Matchday op de jonge online generatie die van voetbal en alles daaromheen houdt. De show legt de nadruk op positiviteit en liefde voor het voetbal en onderzoekt de bredere sportcultuur, inclusief muziek, mode en internationale sportevenementen. Humor en liefde staan centraal, maar er is uiteraard ook aandacht voor tactische analyses over het systeem van Koeman. Edson, Emms, Jerr, Mella en Sjaf volgen alles: van Champions League tot de amateurs en zijn daarnaast bevriend met veel van de  grootste spelers ter wereld. 

In de eerste aflevering blikken de mannen van Broederliefde vooruit op het EK met presentator Soufiane Touzani en Ajax-speler Jorrel Hato. 

Broederliefde stelt in een verklaring: 'Matchday is een droom die uitkomt. We zijn niet alleen fanatieke Sparta-aanhangers, maar Emms, Jerr en Mella speelden in hun jongere jaren ook zelf op hoog niveau met voetballers die nu een carrière als profvoetballer hebben. In de kleedkamer stonden we ook altijd met elkaar te rappen dus het voelt alsof de cirkel nu rond is;  met veel passie en liefde een programma maken over voetbal met vrienden uit de sport.' 

Matchday is een samenwerking tussen Broederliefde, De Stroom, FC Afkicken, Supergaande, en Top Notch. Matchday bestaat uit tien afleveringen. De eerste aflevering verscheen op 5 juni, de tweede verschijnt op 12 juni 2024 - in aanloop naar het EK. Gedurende het toernooi is het programma direct na de wedstrijden live te zien op het YouTube-kanaal van Supergaande.

Grande finale 
Matchday is niet het enige op de planning van Broederliefde dit jaar. Naast de online talkshow treedt Broederliefde eind dit jaar voor de duizendste keer op. De show is een thuiswedstrijd voor de heren. De hiphopgroep staat op 21 december 2024 in Rotterdam Ahoy. 
(PvWK)

 

Over Top Notch 
'Top Notch is sinds 1995 het grootste muzieklabel in Nederland en België.  Samen met Noah’s Ark - labels geboren uit hiphopcultuur - is Top Notch marktleider in Nederlandstalige muziek en vertegenwoordigt diverse artiesten waaronder Broederliefde, Bente, Kenny B, Typhoon en Siggy & D1ns. Samen hebben de twee labels de breedste en diepste wortels in jongerencultuur. Top Notch, sinds 2019 onder leiding van Vincent Patty, is door de jaren heen uitgegroeid tot een mediaplatform met een impactvolle online community. Dé plek waar de cultuur het belangrijkste is, en alles wat we doen een story worth telling is. Of dat nu in muziek, content óf campagnes is.'

(bron: Top Notch)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken