[column] Stilstaan helpt
- Food-en-retail
- 15 mei 2020 @ 11:52
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - MarketingTrends
- 15 mei 2020 @ 11:52
- Gastblogger
Het beste advies dat ik de afgelopen tijd heb gehad, was vooral om het nieuws niet actief te volgen. Dagkoersen met dodenlijstjes, onheilsprofeten die in kwebbelshows elkaars voorspellingen overtoepen om zo nog meer airtime te verdienen helpen niet, signaleert Ed Stibbe.
Het leidt allemaal af en maakt nodeloos angstig en lusteloos. Ik heb het advies opgevolgd en ik kan eenieder een streng media dieet van harte aanbevelen. Een prettige bijkomstigheid is dat je meer tijd hebt om stil te staan bij wat echt belangrijk is.
Misschien doe jij het ook, ik hoor het van meer mensen om mij heen.
Sommige uit een behoefte aan zingeving, anderen uit introspectie of helaas gewoon uit zorgen om baanverlies of geldgebrek. Daarom zullen merken die moeite hebben om in één zin uit te leggen wat zij echt toevoegen aan het leven van hun klanten het in de komende periode vreselijk lastig krijgen. Zij zouden deze tijd juist goed kunnen gebruiken om langer stil te staan bij de waarde die zij in het, toekomstige leven van de klant kunnen betekenen. Bijkomend voordeel is dat klanten voor dergelijke merken vaak wat meer willen betalen. Zo zou een winnende waarde-prijsverhouding misschien wel eens de beste strategie richting groei kunnen zijn.
Ed R. Stibbe RM
Co Founder at Brand Preference Center/ Advisor
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- loslaten
- BPC
- airtime
- advies
- nieuws
- verdienen
- politiek
- rust
- pandemie
- Ed Stibbe
- merk
- kwebbelshows
- trend
- gevoel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




