[column] Stilstaan helpt

[column] Stilstaan helpt
  • Food-en-retail
  • 15 mei 2020 @ 11:52
  • 15994 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • MarketingTrends

Het beste advies dat ik de afgelopen tijd heb gehad, was vooral om het nieuws niet actief te volgen. Dagkoersen met dodenlijstjes, onheilsprofeten die in kwebbelshows elkaars voorspellingen overtoepen om zo nog meer airtime te verdienen helpen niet, signaleert Ed Stibbe.

Het leidt allemaal af en maakt nodeloos angstig en lusteloos. Ik heb het advies opgevolgd en ik kan eenieder een streng media dieet van harte aanbevelen. Een prettige bijkomstigheid is dat je meer tijd hebt om stil te staan bij wat echt belangrijk is. 

Misschien doe jij het ook, ik hoor het van meer mensen om mij heen.  

Sommige uit een behoefte aan zingeving, anderen uit introspectie of helaas gewoon uit zorgen om baanverlies of geldgebrek. Daarom zullen merken die moeite hebben om in één zin  uit te leggen wat zij echt toevoegen aan het leven van hun klanten het in de komende periode vreselijk lastig krijgen. Zij zouden deze tijd juist goed kunnen gebruiken om langer stil te staan bij de waarde die zij in het, toekomstige leven van de klant kunnen betekenen. Bijkomend voordeel is dat klanten voor dergelijke merken vaak wat meer willen betalen. Zo zou een winnende waarde-prijsverhouding misschien wel eens de beste strategie richting groei kunnen zijn.

Ed R. Stibbe RM
Co Founder at Brand Preference Center/ Advisor

Gastblogger

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken