Netflix draait nog jaren verlies in Nederland
- Media
- 29 jan 2014 @ 13:21
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 29 jan 2014 @ 13:21
- Redactie Media
De Amerikaanse videodienst Netflix draait in Nederland momenteel verlies en blijft dat ook de komende jaren doen. Dat meldt topman Reed Hastings.
In een interview met het NOS Journaal zegt Hastings tevreden te zijn over de hoeveelheid klanten in Nederland, maar hij wil geen exacte cijfers geven. 'Relatief zijn er meer gebruikers in Nederland dan in de eerste periode in het Verenigd Koninkrijk', aldus Hastings. Hij zegt dat het aantal Nederlandse klanten in ieder geval minder dan een miljoen is.
In september werd Netflix gelanceerd op de Nederlandse markt. Voor een vast bedrag per maand kunnen klanten via internet onbeperkt films en series kijken. Wereldwijd heeft het concern meer dan 40 miljoen abonnees.
Deze maand stopte een Nederlandse concurrent van Netflix, Ximon, omdat er te weinig vraag was naar de dienst. Ook bij Netflix wordt er voorlopig nog verlies gedraaid. Hastings: 'Het kost waarschijnlijk enkele jaren voordat we hier winst maken. We voegen meer en meer films en series toe, meer dan dat we klanten erbij krijgen. Het duurt altijd enkele jaren voordat we op een nieuwe markt winst maken.'
Wereldwijd maakt het concern wel winst. Het afgelopen kwartaal werd er ruim 35 miljoen euro verdiend. Netflix breidt dit jaar nog uit naar meer Europese landen, maar houdt de namen nog even geheim.
Lees op NOS.nl een uitgebreider verslag van het interview met Reed Hastings.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing