RTL verbeeldt nieuwe positionering 'En Ontdek'

RTL verbeeldt nieuwe positionering 'En Ontdek'
  • Media
  • 26 okt 2017 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoStorytellingCampagnesTelevisie

RTL geeft invulling aan de vorig jaar gelanceerde nieuwe positionering. De pay-off 'En Ontdek' ging al gepaard met een aangepaste huisstijl en brand story vertaald naar een Virtual Reality-movie. In het verlengde hiervan lanceert RTL vandaag een nieuwe video, die zowel via de online kanalen van RTL als tv te zien zal zijn. De video is gemaakt in samenwerking met bureau Natwerk en verbeeldt het gedachtegoed achter het vernieuwde RTL-merk.

Met 'En Ontdek' nodigt RTL Nederland uit om nieuwsgierig te blijven, te blijven ontdekken en dingen die vanzelfsprekend zijn eens anders te bekijken. Dan gaat er een wereld voor je open. 'Naast het delen van dat positieve gevoel, laten we zien wat RTL tegenwoordig allemaal te bieden heeft aan mooie platforms, hele diverse content en eigenzinnige talenten', zegt Kim Koppenol, manager Corporate Communicatie & Merkstrategie bij RTL.

De nieuwe video zoomt in op de kijkers van alle RTL-platforms, van jong tot oud. Ze zijn te zien in speelse omgevingen en verrassende houdingen, bijgestaan door verschillende bekende RTL'ers Beau van Erven Dorens, Gordon Nicolette Kluijver, Dilan Yurdakul en Chantal Janzen. Maar ook online talenten Holly Mae Brood, Bobbie Bodt en Kaj Gorgels komen voorbij.

'Nieuwsgierigheid als drijfveer'

Iedereen in de video treedt op een eigen manier uit de eigen comfortzone. Men wordt weer heel even kind, waarmee er als het ware een nieuwe wereld opengaat. 'Nieuwsgierigheid is een grote drijfveer voor veel wat een mensenleven leuk maakt', zegt Koppenol. 'Het houdt ons jong, het zet ons aan tot het maken van vrienden en het ontdekken van nieuwe interesses. Bovendien komt een goeie dosis nieuwsgierigheid goed van pas als je een mediabedrijf bent dat de kijker steeds opnieuw wil verrassen. Of het nu op tv is, online of met live events. Het zorgt ervoor dat we steeds nieuwe verhalen kunnen vertellen die raken in hoofd en hart.'

Het bureau Natwerk was verantwoordelijk voor het concept en de productie van de video, met creatief partner Frank de Ruwe als regisseur. 'RTL is een schitterend merk met een evenzo mooie missie. Een hele gave klant die voelt als familie', vertelt Reinier Steures, managing partner bij Natwerk. 'Veel mensen denken bij RTL direct aan RTL4, maar het is zoveel meer dan dat. Vorig jaar zijn we begonnen met "En Ontdek". Toen was dat voornamelijk een interne rebranding en met deze nieuwe film brengen we het naar de rest van Nederland.'

Het ontdekken stopt niet alleen bij de video, bezweren RTL en Natwerk. De pay-off 'En Ontdek' wordt verder geladen met een activatie, die binnenkort van start gaat.

Credits

Klant: RTL Nederland

Verantwoordelijke bij klant: Ania Brendel, Michael Kattenbeld, Kim Koppenol en Ilona Odijk
Bureau: Natwerk 
Regisseur: Frank de Ruwe
Producer: Petra Keijser
D.O.P.: Lex Brand
Gaffer: Chris Vingerhoets
Editor: Jonathan Mechanicus
Animator: Stelios Nikolaou 
Soundstudio: Studio De Keuken
Original music: SMP Amsterdam
Grading: Barry Clarke @Captcha
Online: Captcha



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken