Ster test tv-spots met machine learning
- Media
- 18 sep 2018 @ 10:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingTelevisieReclame
- 18 sep 2018 @ 10:14
- Redactie Media
Ondanks de sanering bij de Nederlandse Publieke Omroep blijft reclamebedrijf Ster positief. Directeur Frank Volmer ziet groeikansen. Ook kunnen adverteerders vanaf eind dit jaar hun commercials laten testen via machine learning.
Voor wie er niet bij is: vandaag organiseert de Ster zijn relatie-event Focus 2019. Daarin worden de mediatrends voor komend jaar besproken. Hoe speelt de publieke omroep daar op in en welkeprogramma’s kunnen we in het nieuwe seizoen verwachten? Welke keuzes maakt Ster voor het nieuwe jaar?
Aan het woord komen deze ochtend trendwatcher Thimon de Jong en de NPO-directeuren Frans Klein (video) en Jurre Bosman (audio). De directeuren staan onder meer stil bij de nieuwe programmering, NPO Start en de tegenvallende resultaten van 3FM.
Frank Volmer: 'Adverteerder gaat erop vooruit'
Ster-directeur Frank Volmer laat nu alvast weten hoe het reclamebedrijf inspeelt op alle bovenstaande ontwikkelingen, online in het bijzonder. In 2018 is Ster met zijn commercieel beleid een nieuwe weg ingeslagen, dit jaar gevolgd door concurrent RTL Nederland. In een notendop: Ster is gaan werken met 'vaste, niet-onderhandelbare prijzen' en de bureaukorting en surcommission is afgeschaft. 'Het resultaat is dat het grootste gedeelte van de klanten er qua prijs op vooruit is gegaan. Daarbij is Ster ook toegankelijker geworden voor nieuwe en kleinere klanten met lagere budgetten.'
Volmer: '2019 wordt een prachtig jaar. Op tv doet de NPO het onverminderdgoed en we mogen ons verheugen op maar liefst 100 programma’s in het nieuwe tv-seizoen. Een fantastisch aanbod dat gaat zorgen voor diversiteit, kwaliteit en hoog bereik, waar adverteerders en mediabureaus hun voordeel mee kunnen doen. Qua radio verwacht ik ook een sterke positie met onder meer radio 2 als marktleider en een sterke jongerenpropositie met FunX en 3FM. Daarnaast zijn er online en qua innovatie mooie ontwikkelingen. Zo wordt het vanaf eind dit jaar door onze vooruitgang op het gebied van machine learning nog makkelijker, sneller en toegankelijker om je commercial bij Ster te testen. Kortom: 2019 is een jaar om naar uit te kijken.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

