NOS en regionale omroepen bundelen online krachten

NOS en regionale omroepen bundelen online krachten
  • Media
  • 5 feb 2019 @ 10:47
  • 10935 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisieJournalistiekNieuwsmediaOnlineApps

De NOS en de regionale omroepen gaan nauwer samenwerken: content van regionale omroepen krijgt een vaste plek op NOS.nl en de NOS-app. Binnenkort worden ook berichten van de NOS rechtstreeks op de websites en apps van de regionale omroepen geplaatst.

Een projectgroep gaat nu aan de slag met het uitwerken van de plannen. De bedoeling is dat de artikelen van regionale omroep(en) rechtstreeks worden doorgeplaatst naar de NOS site en app. Andersom kunnen de bezoekers van de sites en app van de regionale omroepen kiezen voor een rubriek met steeds de twee belangrijkste NOS nieuwsonderwerpen. Het streven is om de veranderingen dit najaar door te voeren. 

Eerdere projecten

De NOS en de dertien regionale omroepen werken al langer samen. Waar het ooit is begonnen op de radio is het inmiddels gegroeid naar veel meer: regionale blokken in de NOS Journaals van 12.00 en 15.00 uur; het uitwisselen van agenda’s, interviews en video en een toenemend gebruik door regionale omroepen van het door de NOS ontwikkelde redactiesysteem iNOS. 

'Ik kijk erg uit naar de bundeling van de krachten van landelijke en regionale media', zegt hoofdredacteur Ib Haarsma van RTV Rijnmond, een van de partners. 'Het is fijn voor onze regionale omroep dat wij een nog prominentere plaats krijgen binnen de NOS. Als hoofdredacteur ben ik dan ook erg blij met deze intensievere samenwerking.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken