NOS en regionale omroepen bundelen online krachten
- Media
- 5 feb 2019 @ 10:47
- Link
- 
  
 Jeroen Mirck
 Redacteur
 MarketingTribune
- TelevisieJournalistiekNieuwsmediaOnlineApps
- 5 feb 2019 @ 10:47
- Jeroen Mirck
De NOS en de regionale omroepen gaan nauwer samenwerken: content van regionale omroepen krijgt een vaste plek op NOS.nl en de NOS-app. Binnenkort worden ook berichten van de NOS rechtstreeks op de websites en apps van de regionale omroepen geplaatst.
Een projectgroep gaat nu aan de slag met het uitwerken van de plannen. De bedoeling is dat de artikelen van regionale omroep(en) rechtstreeks worden doorgeplaatst naar de NOS site en app. Andersom kunnen de bezoekers van de sites en app van de regionale omroepen kiezen voor een rubriek met steeds de twee belangrijkste NOS nieuwsonderwerpen. Het streven is om de veranderingen dit najaar door te voeren.
Eerdere projecten
De NOS en de dertien regionale omroepen werken al langer samen. Waar het ooit is begonnen op de radio is het inmiddels gegroeid naar veel meer: regionale blokken in de NOS Journaals van 12.00 en 15.00 uur; het uitwisselen van agenda’s, interviews en video en een toenemend gebruik door regionale omroepen van het door de NOS ontwikkelde redactiesysteem iNOS.
'Ik kijk erg uit naar de bundeling van de krachten van landelijke en regionale media', zegt hoofdredacteur Ib Haarsma van RTV Rijnmond, een van de partners. 'Het is fijn voor onze regionale omroep dat wij een nog prominentere plaats krijgen binnen de NOS. Als hoofdredacteur ben ik dan ook erg blij met deze intensievere samenwerking.'
- 
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




