Libelle en LifeHunters winnen Golden Stevie Award

  • Media
  • 30 aug 2019 @ 10:35
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TijdschriftenCampagnesContentVideo

Libelle is met de video-campagne 'Tijd voor elkaar' in de prijzen gevallen bij de Golden Stevie Awards. Het door contentbureau LifeHunters ontwikkelde video-concept werd bekroond in de categorie voor marketingcampagnes.

Libelle en contentbureau LifeHunters hebben voor de video ‘Tijd voor Elkaar’ een internationale business award gewonnen: een Gouden Stevie® Award in de categorie ‘Marketing Campaign of the Year’ voor mediabedrijven. De uitreiking van de Stevie Awards zal plaatsvinden in Wenen tijdens de 16de editie van de jaarlijkse galadiner van de International Business Awards®.

De International Business Awards is een wereldwijd awardprogramma dat prestaties in elk werkdomein erkent. De Stevie Awards-organisatie, die de prijzen toekent, is gevestigd in Amerika en organiseert zeven verschillende wedstrijden. Dit jaar waren er meer dan vierduizend inzendingen uit 74 landen.

'Ik ben enorm vereerd dat we juist met deze bijzondere brandcampagne een Golden Stevie hebben gewonnen voor marketingcampagne van het jaar', zegt Carola Maassen van den Brink, marketingmanager van Libelle. 'We hebben lef getoond, mede door pas in de allerlaatste seconde te laten zien wie de afzender was. De succesvolle resultaten van deze campagne, meer dan twee miljoen views en een uitkijkpercentage van 60 procent, waren al een grootst cadeau, de award een kers op de taart.'

LifeHunters is een contentbureau gespecialiseerd in seeding, social strategie, social PR, productie van (branded) content en formats. 'Ik ben trots dat naast twee miljoen Nederlandse vrouwen ook een vakjury de Libelle-campagne zo waardeert', zegt Mark van der Werff, creative director van LifeHunters. 'Het Libelle-team heeft flink haar nek uitgestoken en dat wordt direct beloond! Een ‘gouwe’… Leuk!'

Gedurfde herpositionering

De jury zegt het volgende over de video: 'Simply but meaningful, powerful and sensitive in the same time. (...) An interesting method of reaching out to a new audience, mainly because it worked. The stories of real people are very impressive. (...) Emotional and heart-touching as can be. (...) A daring proposition for a magazine to reposition itself.'

 

Libelle is al 85 jaar het grootste en meest invloedrijke vrouwen mediamerk van Nederland. Maandelijks bereikt Libelle 4,4 miljoen vrouwen met het magazine, Libelle.nl, Libelle TV, specials, Bookazines, Jan, Jans en de Kinderen en nog vele andere brand-extensions. Jaarlijks bezoeken ruim 81.000 vrouwen de Libelle Zomerweek.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken