[onderzoek] 'Media en mediabureaus dalen in achting marketeer'
![[onderzoek] 'Media en mediabureaus dalen in achting marketeer'](/media/nieuws/2019/09/media-en-mediabureaus-dalen-in-achting-marketeer/vertrouwen-bernard-hermant-unsplash-nw-juist.jpg)
- Media
- 19 sep 2019 @ 13:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieKlantMarketing
- 19 sep 2019 @ 13:27
- Peter van Woensel Kooy
Volgens media-onderzoek van ID Comms hebben media- en marketingprofessionals aan de clientzijde een lagere dunk over media en mediabureaus dan twee jaar geleden. Het vertrouwen daalt. Dit is nogal schokkend nieuws voor de mediabranche.
Degenen met het meeste contact met mediabureaus en mediaprofessionals hebben waarschijnlijk ook de laagste dunk van expertise van bureaus, is een conclusie. Het 'ID Comms Global Media Thinking Report 2019' is gebaseerd op antwoorden van 177 marketing-, media- en inkoopprofessionals met een scala aan wereldwijde, regionale en lokale marktverantwoordelijkheden in een breed spectrum van categorieën, meldt Warc.com.
Ontevredenheid over mediabureaus
Dit is nogal schokkend nieuws voor de mediabranche. Samen vertegenwoordigt de onderzochte groep marketeers en opdrachtgevers namelijk een gecombineerd wereldwijd media-budget van ruim $ 20 miljard.
Media als kosten
De onderzoekers constateren dat respondenten media eerder zien als een kostenpost voor het bedrijf en als een bron van hoofdpijn, in plaats van als een investering voor groei voor hun merken. 'Ze zien hun (media)bureau ook eerder als een grondstoffenleverancier in plaats van een strategische partner', zo blijkt bovendien. Lees hier verder (voertaal Engels). Hieronder drie belangrijke inzichten uit het onderzoek van ID Comms.
(PvWK, bronnen: ID Comms en warc.com)
beeld boven: Bernard Hermant / Unsplash
Underperforming on key competencies
On a scale of 1 to 5 (where 1 is unacceptable, 3 meets expectations and 5 is outstanding), agencies were rated below average by media professionals on key competencies such as:
• identifying relevant data-fuelled insight (2.45 v 2.50 in 2017)
• providing neutral and objective planning recommendations (2.35 v 2.50 in 2017)
• integrating owned, earned and paid media (2.12 v 2.31 in 2017).
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuws
- marketing
- ID Comms
- lager
- retail
- media-onderzoek
- mediabranche.
- clientzijde
- media
- schokkend
- vertrouwen
- dunk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- GfK: Behoefte instant gratification... 27-01-2023
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'27-01-2023
- Nieuwe hoofdredacteur Expovisie en... 26-01-2023
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid... 25-01-2023
- Jessica van der Waal commercieel... 24-01-2023
- Luistercijfers: NPO Radio 2... 24-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day