Radio verliest luisteraars aan podcasts

- Media
- 8 okt 2019 @ 11:09
- 16541 x gelezen
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaOnlineRadio
- 8 okt 2019 @ 11:09
- 16541 x gelezen
- Jeroen Mirck
Het luisteren van online radio en podcast gaat voor bijna de helft ten koste van het luisteren naar de reguliere radio. Dit blijkt uit de eerste editie van het Online Radio en Podcast Onderzoek, dat woensdag op Online Radio Day wordt gepresenteerd.
Het luisteren naar radiostations die uitsluitend via internet te ontvangen zijn, is het afgelopen jaar met 21 procent toegenomen. Voor online streamingdiensten (zoals Spotify en YouTube) is deze toename 39 procent en voor podcast 40 procent. Deze groei gaat ten koste van het regulier luisteren naar de radio via FM of kabel. Hier neemt de luistertijd met 15 procent af, met name bij jongeren tussen 13 tot 29 jaar.
Het onderzoek werd afgelopen maand uitgevoerd door onderzoeksbureau DVJ Insights onder 500 respondenten.
Online Radio Day vindt plaats in Beeld en Geluid op woensdagmiddag 9 oktober tijdens de Dutch Media Week, het mediafestival van Nederland dat georganiseerd wordt van 4 t/m 13 oktober. De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de Online Radio Awards.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Omzet New Skool Media gegroeid in 202116-05-2022
- KRO-NCRV lanceert campagne tegen... 16-05-2022
- Econoom Kees de Kort verlaat BNR na... 13-05-2022
- Streamingdienst voor bedrijven... 11-05-2022
- Investeringen audioreclame groeien... 09-05-2022
- Talpa Network breidt audioportfolio... 09-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day