Margriet Winterfair mede in teken van eenzaamheid
- Media
- 13 nov 2019 @ 10:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 13 nov 2019 @ 10:55
- Sjaak Hoogkamer
Op de jaarlijkse Margriet Winterfair, die vanaf 22 november in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch wordt gehouden, is er speciale aandacht voor eenzaamheid. De aftrap van de Winterfair wordt gedaan door Margriet-hoofdredacteur Leontine van den Bos, Irene Moors en wethouder van Eenzaamheid, Huib van Olden.
Het belooft volgens de organisatie een mooi winterfeest te worden met tal van hoogtepunten. Er zijn optredens van topartiesten als Trijntje Oosterhuis, Jeroen van der Boom, de 3JS en Thomas Acda, en er worden exclusieve theatercolleges gegeven. Intieme huiskamerconcerten en signeersessies van vele auteurs, onder wie Esther Verhoef, Merel Westrik en Ronald Giphart, worden afgewisseld met modeshows en workshops. Bij meer dan driehonderd kraampjes en winkeltjes kan worden geshopt. En dit alles in een sfeervolle kerstomgeving met duizenden lichtjes, overal gezellige zitjes en natuurlijk heel veel kerstbomen. De feestdagen beginnen op Margriet Winterfair!
Ontmoetingsbanken
Niet voor iedereen staan de feestdagen voor onbezorgd genieten. Margriet vindt het belangrijk om aandacht te geven aan mensen die zich eenzaam voelen. Dit jaar heeft Margriet zich daarom aangesloten bij de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en wordt net als vorig jaar op de Winterfair aandacht aan dit thema besteed. Hoofdredacteur Leontine van den Bos: ‘Feest is alleen feest als dat voor iedereen is. We willen graag bijdragen aan een mogelijkheid voor mensen om met elkaar in contact te komen. Daarom gaan we ontmoetingsbanken mozaïeken op Margriet Winterfair.’
Op de Margriet Winterfair zijn er topartiesten, workshops, theatercolleges, maar er is ook aandacht voor eenzaamheid in Nederland
De vrolijk gekleurde praatbanken zullen samen met Stichting Social Sofa ter plekke worden gebouwd. Bezoekers van Margriet Winterfair kunnen allemaal hun (mozaïek)steentje bijdragen aan een bank. Wethouder Huib van Olden: ‘Er zijn te veel mensen die zich eenzaam voelen. Wij moeten het ons allemaal aantrekken als de buurman of een familielid zich eenzaam voelt en niet meedoet. Een klein gebaar doet wonderen. Deze bankjes nodigen uit tot een ontmoeting. En daarom financieren wij graag een bank.’ Ook Mainstage, de nieuwe entertainment-venue van de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch, heeft een bank gefinancierd. Deze ontmoetingsbanken, die uitnodigen tot een praatje, komen verspreid door heel Nederland te staan.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers